Snipp, snapp slut - så var Leyton-sagan slut.

Det verkar nästan fånigt att EN tv-serie påverkat
så många människor så djupt, Men jag tror inte att många
One Tree Hill-fans kan säga emot att denna veckans stora
nyhet inte huggt till extra djupt. Men vissa är förväntansfulla.
Inget mer Leyton! Ingen känslig Peyton. Ingen mer fängslande-Lucasblick,
men jag är då ingen av dem som tycker så,
och inte heller alla tusen som följer One Tree Hill slaviskt varje vecka.
Mark skapade One Tree Hill genom idén om två bröder,
Men ingen kan säga emot att Lucas hamnade i centrum,
för man tycker att det handlade om just Lucas från början,
Han hade DET, han var den vi hade väntat på! Och så fick vi Peyton,
en osäker tonårstjej med mycket sorg och smärta, och Lucas blev kär.
Han hade redan vart kär i henne långt och länge innan serien startade.
Och ja, Lucas hade småcruchar i Brooke och andra längst vägen
men Lucas och Peyton hittade sin väg till varandra i denna sesången
och äntligen blir Peyton Sawyer - Peyton Scott nu i veckan
(USA sände näst sista avsnittet av sesång 6 igår, tisdag 12 maj 2009)
Och nästa vecka, får vi se deras lilla bebis, Och så,
mitt i den hetaste delen av serien får vi beskedet - Lucas och Peyton försvinner,
dom kommer inte tillbaka i sesång 7, det är inte konstigt att detta hugger rakt in i hjärtat.
Nu när vi fått det vi önskat i alla sesånger, Det kan man inte ta ifrån oss såhär!
Jag är verkligen tacksam att Mark gav oss denna storyn och detta slutet,
Lucas och Peyton blir en familj. Jag är så tacksam. Vi bör alla vara tacksamma.
Men hjärtat är borta. Hjärtat i serien.
Dom som alltid gjort det vi velat.
Han som offrade sig själv för den han älskar.
'Han som fick kämpa för att nå sitt mål.
Och Hon, Hon med musiken och konsten,
som äntligen insåg att det fanns EN
som aldrig lämnade henne (that wouldn’t leave her).
Den personen som hon kunde avguda och älska. Och han henne.
Och båda försvinner nu. Dom kommer leva vidare någonstans bortom ljuset.
Men för oss som tittar på One Tree Hill, för oss är dom borta.
Vi kommer sörja. Sörja över att One Tree Hill aldrig någonsin blir detsamma.
Vi kommer vara förbannade över att det handlade om pengar och personliga skäl.
Vi kommer att förbli sårade för att det inte blev som vi ville.
Men någonstans långt inne kommer vi se att Mark gjorde rätt med Lucas och Peyton,
Det skänker oss hopp. Att veta att det är Mark som gav upp dem.
Det är han som gav oss Tree Hill och Nathan och Haley och Brooke, ja listan görs lång.
Mark sviker oss inte nu. Han skapade detta och det var han som hoppade
fyra år i serien och jag tvekar inte på att Mark inte skulle göra detta utan anledning,
vi måste tro på honom, Det är allt jag kan ge er just nu. Länge leve hoppet!.
Och minns att de är samme kille som GAV oss Lucas och Peyton,
och resten av Tree Hill, detta kommer fungera.
Amy

(på denna engelska blogg
kan ni leta upp inlägget)
 


Just nu finns en djup, djup sorg inom mig,
Jag trodde aldrig en sånhär sak skulle hända.
Ni vet såklart genom att läst min blogg
att jag är djupt beroende av One tree hill,
serien som har allt, serien man lipat till, skrattat åt
och skrikit på!
Jag drog jämförelsen till CNN att tänk på vad som hände
med O.C när en av huvudpersonerna rök - serien lades ner,
Så kände jag när jag fick nyheten att Chad och Hilarie försvinner
men så läste jag orden här ovanför, och utan Mark hade faktist
detta beroendebeteende inte uppstått, vad är det som säger att det måste försvinna?
Chad och Hilarie kommer ju inte sluta med underhållning ändå.

One tree hill är inte bara en serie som många tror,
det är en livsstil.
Följer man flera bloggar dagligen ifrån USA där folk bokstavligen tältar utanför
inspelningen, där man får följa med deras vardag och the crue,
Vi som läser detta VET exakt vad som kommer hända i nästa avsnitt,
vilka som medverkar och i vilka lokaler det spelats in i.
Nä, de här är hemskt.. One tree hill utan Lucas? går det?






Ni som undrar om hur allt är med mig å bebin
får läsa på min blogg här: familjeliv.se och användarnamn: HannaEllenor.
Räkna då också med att den bloggen handlar mest om graviditeten och ALLT omkring,




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback