I'm back!

Ja, nu äntligen har min motivation peppats rejält tiden jag vart härifrån,
jag har hållt en relativ aktiv blogg på familjeliv, men sista tiden har det verkligen
kliat i fingrarna efter att få skriva igen =)

Så vad har hänt?

Jo men de ser ni väl! Jag vann en vinn-en-bloggdesign tävling hos Marlene,
faktist häromdagen! Och de gick riktigt snabbt å uppnå mina önskemål!
Jag är riktigt nöjd med resultatet, denna bloggen behövde en riktig uppiffning!
Tack Marlene!

Annars pågår väldigt mycket i mitt liv, jag har haft väldigt mycket otur sista
halvåret, Magnus och jag har någon slags deal att han ska flytta ner emot Lilla Edet
och ta sin del av ansvaret, sen vet jag inte hur mycket allvar han lägger i det.
Det jag vet är att enda sedan han valde att lämna oss så har han inte
ringt en enda gång och hört hur det är med mig och barnet.
När han fått uppdateringar är det för jag sökt honom och samtidigt berättat hur läget
är, hur barnet utvecklas och sånt.

Nog om honom, det har vart en kämpig tid både i skolan och ekonomiskt.
Det var ju aldrig meningen att jag skulle stå själv med den höga hyran och dom
räkningar som blev men de gäller å tänka posetivt, hela tiden!

Min älskade hund har ju varit sjuk av och till med öroninflammationer så
för någon månad sedan utvecklade det sig extremt med någon allergisk chock
så jag fick ta in han och de gynnade inte eknomin det heller,
men äntligen börjar han nu bli bättre, går på två medeciner.

Själv har gravidtieten gått bra, magen växer så det knakar!
Dock gjorde jag glukosbelastning som visade höga värden på fastevärdet
så jag fick åka in till Karlstads sjukhus en natt och gå på regelbundna stickningar
i fingrarna, aj! men de konstaterades att jag har en mild graviditetsdiabetes.
Så jag har fått ett extra ultraljud i vecka 34 (är i v.30+6 nu)
och risken är rätt stor att diabetesen inte försvinner efter graviditeten då det ligger i släkten.

Ja, mycket suckar har det blivit, men nu äntligen börjar jag känna resultat!
Primus blir bättre, jag mår bättre när jag äter bättre (snart), jag har fått
svaren ifrån Nationella proven i både Svenska B och Engelska A...
Fick VG++ på Engelskan och Svenskan fick jag ett G på =)
Mina mål var åtminstonde G på båda så snacka om att jag var överlycklig igår!!
Gjorde även första delen av Nationella Matte A idag och de kändes riktigt bra i magen!

Men nu till det som gör mig ännu lyckligare!
Om en vecka lämnar jag denna lägenheten! Woooho :)
Ska bo hos min klasskompis i ca 2,5 vecka alltså till 13:e juni då skolan
slutar och jag flyttar.

Jag ska alltså flytta ner till Lilla Edet för er som missat detta =)
jag och jag, jag och bebisen!
Primus däremot kommer få bo hos en supertrevlig familj i Lödöse
som pappa känner, mamma och dom har ju Fritte och två hanhundar går ju inte,
men ja kan hälsa på honom när jag vill! Och sen är de bra tajmat
då ja skulle kunna gissa på att jag inte skulle ha så mycket tid åt honom när bebisen anländer!

Nu är jag jätte trött, det är jag jämt nu förtiden men de har väl sina logiska förklaringar!
Förresten, jag har varit helt rökfri i 4 månader nu wooooho =) Känner knappt av de längre!
Nu ska jag vila ögonen en stund, ikväll kommer mitt nya favoritprogram NCIS :D

Så, nu vill jag höra vad ni tycker om min nya fina design?
(För äntligen funkar länkarna/kommentarsfältet)

Pussokram,
Hanna

Kommentarer
Postat av: Marlene

Glad att du är nöjd! :)

2009-05-19 @ 19:05:04
URL: http://ihuvudetpamarlene.blogg.se/
Postat av: Jenny

Kul stt du är tillbaka!! Riktigt fint jhar det blivit här :D

2009-05-19 @ 19:33:04
URL: http://yeahnysliv.blogg.se/
Postat av: Heidi

Hej gumsan!

Superfin blogg, verkligen!! Kul att du börjat blogga igen för FL är jag aldrig inne på. Kan tänka mig att du längtar till flytten nu! Denna väntan kan vara det jobbigaste ibland... Verkligen kul att det går bra i skolan!! Jätteglad för din skull! Kramar

2009-05-19 @ 20:00:35
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback