I know you can make it, why you got to break it baby?

Sitter och lyssnar på Heat, fan va den låten va bra!!

Ni vet att jag var riktigt missnöjd med mitt endast Godkända i Engelska A?
Jag skulle in och få mitt slutresultat i Svenska B idag och det hamnade
G =) Och det däremot var vad jag hade satsat på!

Det är samma lärare som i Engelskan så han frågade om jag hade några synpunkter
och då sa jag som det var om Engelskan!
Då fick jag uppgift att skriva ner massa punkter till varför jag förtjänar ett VG
till efter lunch (då var hon runt 10) visst så ja satte mig i caféterian och började utvärdera.

Sprang även upp till min mattelärare och fick beskedet om hur det hade gått på mitt
första delprov och vet ni!! endast 4 fel!! =)
Han sa att ja får göra andra delprovet imorgon men att ja bara behöver typ 4 rätt
så har jag klarat matte A , what? jag som suuuger i matte.. well, underbart att få det överstökat! :D

Sen kom vi till min redovisning om varför jag ska få VG i Engelska A.
Under lunchen satt jag bredvid Doffe & Maria och dom höll med (precis som hela klassen)
att ja förtjänar ett VG så när ja var i klassrummet så var Maria med och backa upp,
och hans första ord var "Ja du Hanna, nu ska du ge mig jäävligt bra anledningar till varför du vill få VG"
hehe, vadå göra en ännu mer nervös? =)

Så ja drog upp mina punkter och han höll med på allt!! ;)
Så till sist sa han "Ja, du har övertygat mig.. vi sätter ett V framför ditt G" :D
Woooho, så kan de gå när man tar saken i egna händer =)

Så nu har jag alltså fått:

Svenska B - Starkt Godkänd
Engelska A - Väl Godkänd
Matte A - Godkänd

och jag är ganska säker på att jag får VG på DataB och eventuellt VG på religion..

fan , lär man sig tycka om skolan så klarar man de !! (Så skulle inte jag sagt för en 2-3 år sen....)


Kommentarer
Postat av: Maja

åå va du e grymm hanna!

Jag blir så glad när jag läser det här, älskar människor som vågar stå upp för sig och sina åsikter. Det är så modigt!

2009-05-26 @ 17:04:13
URL: http://lifebymaja.blogg.se/
Postat av: Heidi

Bra jobbat sis! Kram

2009-05-26 @ 18:36:46
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback