Gravidcravings

Ni vet när man är sugen på något?  Men man kan hålla sig tills man får det. Så är det inte nu för mig, får jag smaken av något måste jag ha det - jag går över eld och lågor!

Jag har tre riktigta cravings som jag vet är gravidcravings
1. Tomater, kan sitta bredvid folk som äter glass och själv vara sugen på tomater med lite salt på!
2. Apelsiner! Innan åkte de väl ner en 10 st på ett år, i 4-5:e månaden gick det ner en 3-4 om dagen.. nu har jag saktat ner så ja äter iallafall en om dagen.
3. JORDGUBBAR, det är det värsta jag varit med om, jag är så pank så de ända jag hittar i fickorna är hål.. när jag fick löning sist så köpte jag två paket, dom tog slut direkt.. och fortfarande var jag sugen!
Det roliga med jordgubbar är att när jag var liten hittade jag ett kryp eller nåt äckligt i en jordgubbe, tyckte det var det äckligaste jag visste i flera år.. började äta smått för några år sen igen.. och nu slår det tillbaka!



Jag har ju sån tur att de inte är kakor och sånt  som jag blir sugen på =) (mer än normalt) Annat jag är sugen på är sura saker, och tomatsoppa! Och konstiga mixer tex. igår åt jag pannkakor samtidigt som jag åt inlagd sill :D
Något jag även är riktigt sugen på är tropiska frukter! Mums!

jaja, ska nog ta mig min sista apelsin nu....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback