Valpis & första doppet!

God underbar kväll på er alla hetingar!
Dagen har spenderats med mor och hundar på Tjörn, helt underbart.. känns ju knappt som man lever i sverige längre..
Min tanke när jag såg havet var "Hur kunde jag någonsin flytta härifrån?"
Mamma har hjälpt en väninna Anneli som har familjesommarstuga där ute att renovera upp "trappen o altanen" byta ut gamla saker m.m och som dom har sletit, speciellt Anneli som hållt på från morgon till kväll sedan i söndags..
Hennes mamma fyllde år så då skickade hon iväg henne och gjorde allt detta jobbet i smyg.. ikväll kom mamman hem och klippte av "invignings-snöret" och var näst intill gråtfärdig =)

Förutom detta har vi lånat en valp som heter Kiwi som är 4 månader gammal, en liten skit enligt Fritte! =p
Hon är såå go, busig som sjutton och man blir kär direkt! Tänk er bambi på is fast i hundform (:
Begav oss ner en sväng till havet som var underbart det med! Tog mig ett dopp.. vilket var näst intill omöjligt då de var en väldans massa klättring i berg för att nå bryggan, vilket inte passar sååå bra när man är höggravid =D
Träffade även en liten bebis vid namn Vettle (norskt namn) på 12 veckor som sussade så gott, älskar det namnet så nu står det namnet med på listan =)

Namnen som jag tycker om är:
Mio, Isedor, Charlie, Matthew & nu Vettle.. får la se, kankse blir något helt annat!

Pratade även lite med Anneli om hennes arbete, hon jobbar med skådisar m.m (minns inte hennes namn på arbetet :p) Men de är typ att fixa fram saker/inredning till scener i serier & filmer om ja förstått de hela rätt, och hon har bla jobbat med fast tjänst bakom Andra Avenyn, och hjälpt till vid inspelningarna av Läckbergs böcker.. vilket såklart jag blev suuper intresserad av, dom är tydligen klara med Tyskungen och Stenhuggaren nu, (dom har ju sänt Isprinsessan & Predikanten) och dessa sänds antagligen i höst =) Hon berättade också att hon träffat Läckberg och att hon var trevlig ... och sen blev de en del prat om Andra Avenyn såklart!
Hon har bla. samlat in saker hemifrån oss med åren, minns att hon lånade min cykel till någon scen en gång, och lillasyster Maja och moster Anki har båda hängt med på väggen hemma hos Ulla & Rasmus  i AA (deras "fosterbarn") där även Kitty hängde.. mycket intressant arbete!

Ja.. sen har vi mest tagit det lugnt, ätit supergod makrill med färskpotatis.. sen Donken på de innan vi for hem..
nu är jag helt slut, och det är lugnt i magen så jag antar att jag inte är den enda =)
Imorgon har vi iiiinga planer, och jag ska nog bara ta det lugnt och göra ingenting, jo.. ladda upp några bilder som jag tog idag !

Gonatt
,
Hanna

Kommentarer
Postat av: Love ung blivande mamma

Grattis bebisen i magen

Va roligt :)

Kram Love

2009-06-28 @ 10:52:45
URL: http://mommyatnineteen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback