Skön dag =)

Eller till viss del, började på natten till torsdagen då ja inte kunde sova ordentligt på höger sida utan sammandragningar..sen var jag uppe exakt EN GÅNG I TIMMEN på toa.. de blir inte mycket sömn av det hela ;P
Sen har jag haft vääääldigt mycket konstiga känningar i magen hela dagen.. vet inte vad det kan bero på..

Sen väckte födelsedagsbarnet mamma mig och undrade om jag ville med till Trollhättan då hon skulle besikta bilen och tänkte att jag kanske ville gå lite i babyaffärer =) Yes!
Lillbrorsan hängde på också, mamma öppnade brevet ifrån värmland (+ edet och norrland just nu) och fick ett presentkort från alla sina barn till bio =) "Herregud, 300??" Var hennes kommentar =)

Kom in en sväng på babyproffsen och hittade en relativt billig "hoppgunga" för bebisar såklart, blir nog en sån framöver när det behövs =) Dock var resten av sakerna (speciellt baby björn) väldigt dyra för min budget.. ville ju vääldigt gärna köpa dendär fina vagnen, och det där babygymmet... och de snygga bärselet.. och alla underbara små kläder.. men den tiden kommer väl också, en bit i taget!
Men jag skrev upp det gröna babygymmet på önskelistan så ni vet! =)

Sen bjöd mamma mig och Olle på en lunchrestaurang i sibahuset, riiiktigt god mat! andra gången jag äter där och de slår ut donken som man annars har som tradition när man kollar i affärer till 100 % !!
Sen fick de bli en latte på espresso house såklart! och mamma hittade en supermysig "pjamasdress" till bebisen, hiihi hon hittar alltid massa småsaker överallt =)
Ska börja tvätta upp allt vi inhandlat med tiden nu så det inte blir ett stressmoment senare!
jag hittade även ett par solbrills som passar utmärkt till min fina frisyr!

Sen besiktades bilen och den gick igenom denna gången! (gjorde om den då den hade nåt fel förra veckan) så mamma klappade den där framme och sa "duktig flicka Doris", så nu har vi en Doris, en annan bil vi hade en gång hetter Albin ;P

sen blev det Edet igen där jag hade frisörtid! efterlängtat.. men hade riktigt beslutsångest då jag sparat håret så länge.. och det är ju fint med långt hår.. men de passar inte med bebis (minns hur Tindra ääälskade att dra i mitt hår) och så är det så extremt varmt.. så ja klippte upp det och fick nästan bort all brun gammal färg! Nu har jag nästan bara min egen hårfärg =) Såå skönt för nu kan man bara låta det växa, har långt kvar där bak och kortare med snelugg fram.. lite rockig sådär, får ta kort någondag!
Mötte upp Charlotte som sa "Är det du hanna?" hon kände inte alls igen mig =)
Och så begav vi oss hem till farmor där jag fortfarande bor just nu och lagade go köttfärsås och spagetti!
Mycket gott var Lottes betyg, Ina åt ordentligt!

En annan sak som är lite rolig, Ina går hela tiden omkring och pekar på min mage och säger "BÄBIS!!!" men hon vågar ínte känna på magen hihi.
En rolig sak som mamma berättade idag, när jag och Heidi var små så berättade pappa för oss att vi skulle få ett syskon (olle) och då sprang vi och letade upp mamma och sa "Mamma, mamma vi ska få ett syskon!!" hahahaha =)

Och så är det officiellt sommar nu för mig, jag vattnade av farmors alla blommor och passade på att vattna av mig själv i de iskalla vattnet... liiite kallt =)

Sen somnade jag så sött vid 9 och vaknade för en stund sen..
oj nu blev de mkt text, men äh.. får bli mer bilder när ja har kamerasladden!
nu ska jag sova, imorgon kommer en liten flickvalp vid namn Kiwi som ska bo hos oss i 10 dagar =) och vi ska bege oss
ut på Tjörn där mammas kompis har sommarstuga så vi får se om de blir första doppet i havet då!

Pussokram,

Hanna

Kommentarer
Postat av: Heidi

Ojojoj vad det händer grejor! Va bra att mammas present hann fram i tid, jag var lite orolig där ett tag... =) Ska bli spännande att se hur håret blev! Du får hälsa Charlotte så gott från mig. Hur gammal är Ina nu? Vet du att jag minns faktiskt när pappa berättade för oss att vi skulle få ett syskon. Mamma minns nog inte riktigt rätt för så här var det: Pappa tog med oss in på lilla toan vettu i Krokstrand. Där viskade han "Nu ska ni få veta en hemlis. Men ni får ABSOLUT inte berätta för mamma!!" Och så berättade han att vi skulle få ett syskon. Ohc jag minns att i flera timmar gick du och jag bara omkring och mös och tittade på varandra och sa till mamma "Ja du mamma, vi vet nåt som inte du vet!" Haha... Va goa vi va på den tiden.. .hihi... Kramar

2009-06-26 @ 11:07:42
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se/
Postat av: Helena.K.

Ha det så gott i värmen.Ta hand om dej och magen! Kram

2009-06-26 @ 12:02:42
Postat av: Hanna svarar;

Helena; Tack =) Hoppas på å få lite färg idag!



Heidi; Haha ojdå, och ändå var de vi som var små som logiskt sätt inte skulle vara dom som minns detaljerna.. fast du var ju lite äldre =) De är konstigt, jag känner igen detta sååå väl men ja minns inget av de... :S

Ska försöka ta lite bilder idag vid havet så då får la håret va med og !

Ina fyllde 3 år i söndags.. riktig liten buse!

Kramis

2009-06-26 @ 12:33:23
URL: http://hannaellenor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback