Naturens underverk

Gårdagen var mest måleriverkstad i Friggeboa, men jäääklar vad fint det har blivit! Riktig skillnad.. Jag tog första passet och höll på i ca 7 timmar med att måla tre av fyra väggar, sen gick mamma på och satte upp fondväggen och senare på kvällen började jag baka en underbar jordgubbstårta! Maja är laktosintolerant så jag bakade en ljus muffins och 15 chokladmuffins så gjorde jag en minitårta på den ljusa muffinsen till syrran =)



Lillebrorsan är inne i en period då han sover om dagarna och är uppe om nätterna så han erbjöd sig att fortsätta i friggeboa lagom till att vi andra gick och la oss, så han kom in vid 2 inatt och hade strykt på sista lagret på de tre väggarna! Riiiktigt fint resultat med dessa färgkombinationer, men ni får se före och efter bilder sen när ja möblerat och fixat =) Hemma-roomservice ;P

Idag har jag mått dåligt, borde inte hålla på såå mycket som jag gör.. min kropp säger åt mig att ta de lugnare.. har gått i ett sen ja kom ner så de är logiskt =) Så idag tog vi de rätt lugnt, käkade go midsommar mat hemma hos farmor med tårtan såklart =) Tittade lite på jönssonligan, undrar egentligen vem som kan komma så sjuka ideér? Ja menar samla på sig massa småskit som leksaker, falukorvar, flaggstångar... å använda de i en kupp... hihi :)

Vi kom precis hem ifrån farmor, och på vägen möttes vi av denna fina sak..

där hade ni friggeboden utifrån, men de var inte den jag syftade på..


Ser ni att det är två? Superfint tycker jag =)


Dax å finslipa lite på målningen!
Pussokram,
Hanna

Kommentarer
Postat av: Heidi

Vilka fina bilder!! Ska bli riktigt jäkla spännande att se hur det blir i stugan!! =) Kramar

2009-06-20 @ 16:45:02
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback