Minns ni?

Usch och fy vilka minnen..
Jag och Marie går igenom youtube klipp och hittar detta ..
nostalgi men ändå inte, så hemskt..

Vet ni vad jag har gjort idag?
Vandrat snabbt (!!) ner till stan på 10 minuter typ och lånat två böcker
ena tipsa syster mig om "Flyga drake" och andra stod precis bredvid  och hette "Den oändliga kärlekens ö" och verkade bra den med.. får se om ja hinner läsa båda innan torsdag men fastnar man så =)
köpte även purjolök då ja ska göra potatis o purjo soppa mums!

Har även pratat med den jädrans försäkringkassan, tar ju aldrig slut med papper innan allt går igenom..
först va de moderskapsintyg, sen skulle dom ha min årsinkomst men då av min arbetsgivare (nu föredetta) och nu skulle jag tydligen göra nån jädra "ansökan om föräldrapenning" och då skulle ja ha alla papper om inkomst igen .. som redan är inskickade! gAAAH. sen får jag ju inte ut ett öre förrän barnet är en månad gammal.. och vet ni vad man får ut om dagen som mammaledig? fjuttiga 134 kr efter skatt... HAHA .
Jag säger då de, tur att jag inte har egen lägenhet och speciellt inte nere i edet/thn då de är liiite dyrare där än de jag nu är van vid.. men detta ska vi klara serrö!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback