Torsdag..& skolsnack

Hej mina vänner, tänker inte beklaga hur dåligt uppdaterat det är
för det måste finnas inspiration till ett inlägg och just nu känns de som dagarna är likadana.
Wellwell senaste dagarna har jag plågats av en jävla huvudvärk som inte ger med sig,
så fort jag lägger huvudet på kudden somnar jag, och sover oftast hela tiden när jag inte har lektion
har en vag känsla av att jag har nån vitaminbrist för hade liknande sytom en annan gång så nu tog jag mig en berocca!

I skolan flyter det mesta på, lämnade in mitt arbete om sju dödsynder och var riktigt stolt över mitt arbete
då jag lagt ned mycket energi och timmar på det..
Sen nu tills på måndag har vi i uppgift att hitta ett litet "problem" och sedan skriva en argumenterande uppsats
i början kände jag "näää inte mer.." men nu har jag hittat mitt problem jag ska skriva om = Vem tar ansvar för rattfyllan?
och jag är riktigt intresserad av det ämnet då jag själv lärt mig mycket med åren om hur folk tänker som sätter
sig framför ratten påverkade. eller hur dom inte tänker rättare sagt...

Religionen har vi prov i nästa vecka, och de är superkul! Jag är nog en av dem som pratar mest under lektionstid med läraren och skriver mest på pappren, kommer mer och mer in på att jag verkligen gillar buddishmen, deras syn på gud och deras syn på hur livet efter döden ser ut är vääldigt intressant.

Två ämnen de inte går så bra för är Matten och datan.. matten för jag alltid har haft svårt för det och nu kör jag komwux och det är dubbelt så snabb takt, ungefär som att man hinner titta hur man gör en uträkning på ett visst sett sen hopp så hoppar vi till något ännu svårare! Och mer och mer inser jag att det inte kommer gå, jag tänker posetivt! hela tiden.. men jag får bakslag hela tiden för att jag inte förstår skiten.
Datorn har jag bara haft en lektion på och det är fortsättningskurs dvs efter några år som jag läste A.. och jag minns inte ett skit av den kursen, var mest o surfade runt på lunar och msn på lektionerna då.. men har varannan vecka forts sen har läraren för grund varannan och då får vi sitta i lokalen, så då finns de en möjlighet för hjälp ändå .. jämfört med matten.. har inte lärare genomgång med oss så halva lektionen har han de med B.. så ska gå på läxhjälpen i matte hedanefter, japp nu blev de en massa skol info men de är ju de jag gör om dagarna :)
Har fått en skitrolig klasskompis som jag flummar med, eller vi är typ pluggpolare och kör upgifter tillsammans med de vi har svårt för.. haha fast hälften av dom pluggtimmarna schabblas bort :P

Nu ska ja käka nuddels med kelda tomatsås, mmm säker 4 gången denna veckan.. käkade mkt sånt när jag bodde i studentlägenheten men sen har ja bara mått illa av tanken men nu vill ja ha tomatsås igen :) Billigt och bra!
Kram på er..

Kommentarer
Postat av: Anna

svar: taack! :)

2009-02-01 @ 12:13:07
URL: http://annakanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback