Eftersom..

Jag inte hade tillgång till dator på hela jul o nyhår så har jag ju inte heller kunnat summera
året som har varit speciellt bra, hittade en praktisk liten sak som jag ska ta del av.

1. Gjorde du något år 2008 som du aldrig gjort förut: Blev sambo!
2. Höll du några av dina nyårslöften: Nej
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år: Ja
4. Dog någon som stod dig nära: Nej
5. Vilka länder besökte du: Inget konstigt nog..
6. Är det något du saknade år 2008 som du vill ha år 2009: Bo närmre familj & vänner.
7. Vilket datum från år 2008 kommer du alltid minnas, och varför? 25 november - då jag plussade på gravtestet =)
8. Vad var din största framgång 2008: Jag fick jobbet på caféet..
9. Största misstaget: Inget som sticker ut, alla gör vi misstag men de brukar oftast vara små sådana
10. Har du varit sjuk eller skadat dig: Stukade höger foten ena dagen och vrickande vänster dagen efter..
11. Bästa köpet:
Oj.. Min soffa med tillbehör!
12. Vad spenderade du mest pengar på: Räkningar..
13. Gjorde någonting dig riktigt glad: Jag ska bli mamma!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om år 2008: Curley Sue, Rockstar, I kissed a girl..
15. Var du gladare eller ledsnare 2008 jämfört med tidigare år: Senaste åren har vart otroligt jobbiga med tanke på att jag lever så långt ifrån familj och vänner, Magnus är en riktig pärla för han gör mig alltid glad :)
16. Vad önskar du att du gjort mer: Badat i havet! Saknar de som faaan.
17. Vad önskar du att du gjort mindre:
  Gjort e gjort, right?
18. Hur tillbringade du julen: Med min pojkväns familj, och träffa syrran å hennes man på morgonen också.
19. Blev du kär i år: Ja
23. Blev du arg i år:
Ja, när jag upptäckte att en IDIOT till Marcus Persson publicerat en väldigt disskriminerande bild på mig på offentliga sidor.
24. Favoritprogram på tv: One Tree Hill, Andra Avenyn, Livet i fagervik, oskyldigt dömd..
25. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året: Marcus.
26. Bästa boken du läste i år: Alla Camilla Läckbergs böcker.
27. Största musikaliska upptäckten: Anna Bergendals första framträdande i Idol.
28. Något du önskade dig och fick: Bilda egen familj :)
29. Något du önskade dig men inte fick: En miljon..
30. Årets bästa film: Arn - vägen vid rikets slut, Twiilight,
31. Vad gjorde du på din födelsedag?
på min 20års dag skedde mkt, firade med mina nära o kära i lilla edet :)
32. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre: Pengar pengar..
33. Hur skulle du beskriva din stil år 2008: Mjukis.
34. Vad fick dig att må bra: Magnus,
35. Vilken kändis var du mest sugen på: Chad Michael Murray.. who else?
36. Vilken politisk debatt engagerade dig mest: Nja sånt är ja inte intresserad av, men jävlar vad jag avskyr denna lågkonjuktur..
37.Vilka saknade du:
Mina vänner & familj 
38. De bästa nya människorna du träffade: Pernilla, hon lärde mig tänka på ett annat sätt än innan.
39. En värdefull läxa du lärt dig i år:
Ta inte allt folk för att vara godhjärtade
40. Citera en sångtext som summerar ditt år: Hot n Cold - Katy Perry - livet går i vågor och man ska aldrig förvänta sig för mycket...

Några egna ord:

2008 är över,
ett år som har vart kämpigt... inget bra känslomässigt år, många känslor
som behövdes släppas ut och många tårar.
Ett bra kärleksår med Magnus som ger mig lycka och styrka.
Men ett dåligt år ekonomiskt.
Ett hemskt år med all våld som ökar och barn som blir mördade,
nyheterna sprider sig och barnamorden är något som alltid kommer finnas som en pil i mitt hjärta.
Primus har vart en skötsam vovve detta året, han utvecklas och hans glädje sprider sig varje dag.
Iår har jag insett  mer och mer vad folk betyder och vilka som betyder, jag känner mig mer mogen
på det planet att jag är säkrare med mig själv och vad jag vill, jag har funnit något som jag äntligen kan satsa på i framtiden och det är ett stort steg för mig som sökt så länge.
Och en del av den mognaden är självklart att ett barn är på gång, ett barn som jag vill
ska leva ett lyckligt liv med sin mamma och pappa, som jag får se utvecklas och vara en stor del.
Nu är de bara att vänta kvar..

Mina tankar om 2009:
Jag förutspår att detta blir det lyckligaste men även tuffaste året i mitt liv..
Jag ser mig och Magnus med barnet lyckliga, tillsammans..
Förhoppningsvis lär jag känna fler folk också.



Ja... där hade ni några ord skrivna ifrån mig..
kram på er !

Kommentarer
Postat av: Din Farmors Väninna.

Vad roligt att du börjar blogga igen. Nu får jag följa dig i (skolan och framförallt tiden tills bebisen kommer..)Kram på dig!!!!!

2009-01-04 @ 22:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback