Breajnsamt!

Yää :P
Jag är fan bäst.. kom ju aldrig igång med plugget igår .. hm Nicolas Cage lockade på tvn..
Men de gjorte icke så mye..
Satte mig vid 18 och började med Engelskan som vart jäkligt svår idag.. Vikkz fick hjälpa mig en hel
del då han är värsta proffset på sånthär :) Min egna lärare haha :P

Men å andra sidan ska jag hjälpa en klasskompis med engelskan i morgon så tjänster och genkänster är ett rätt passande ordspråk..

Engelskan handlar just nu om upptäckten av Oragon eller oeragon eller va fasen de hette,
och hur folk åkte med häst å vagn.. nono! Oxar och vagn då oxarna orkar allt redskap bättre
får lite lilla huset på prärien blandat med den där Nicole Kidman filmen känsla.
Sen blev de Svenska där jag idag skriver om Vrede & Girighet.
Vi håller på med "De sju dödssynderna" och de är väldigt intressanta ämnen.
Vreden är väl inge speciellt, de är ju värre än hat och lite till..
Men i girigheten skulle vi skriva antingen en novell (va fasen är en novell??)
eller en dikt.. ja gissar att ni vet vad jag valde :P

Resultatet blev dettahära:

En vän sade
"-min vän jag vill ditt bästa"
med små steg han tog - för sitt eget bästa
skridde fram utan samvete, ville bara ha
Men lögnerna blev flera, än dom en gång vart
en dag blev han genomskådad, med allt han hade ta´tt
Nu sitter han där ensam, med saker i behåll
men sin titel han förlorat till lögner och svek
Min vän han har förlorat, för han var allt en lek

de handlar väl rätt mycket om Girighet?
Mina första tankar va att jag kunde ta någon av alla dikter ja redan skrivit
då de finns någon slags girighet i, men den girigheten jag skriver om är oftast God.

Sen efter ca 4 timmar studerande gav jag mig in i Matten.. men där kraschade jag direkt.
Heidi är du bra på matte?? *blinkblink*

Nu är jag supertrött... glömde helt av tvn å nån film ja ville se
men va gör de, när ja känner värsta flytet i studerandet.
Dessa break åren från skolan visar verkligen att jag gjorde rätt val.
Man ska gå på magkänslan!! :D

sov gott på er sötisar !
Just sjutton titta in på Mellans blogg.. hon råka radera sin design så ja gjorde en preliminär (orkar inte göra någon riktig på minidatorn..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback