Baksuget är tillbaka...

men de är inte pluggsuget!

haha dagen började med att ja inte ville gå upp.. jag vägrade bestämt att gå upp fast klockan gick över 13 och ångesten kom krypande över att slappa bort hela dagen när diskhögen växte och lorten i hörnen blir mer .. och plugghögen växte.
Så jag låg och pluggade på ett praktist sätt - jag har en engelskabok på 200 sidor som ska vara inne om en vecka med recension så de blev nytta med nöje :)
Sen kika syrran in vid 15 så då kravlade jag mig upp :P Sen när hon åkte igen så röjde jag av här hemma och blandade i massa grönsaker och fisk i en kastrull och lät koka några timmar..
Sen blev de långis me pojken och sen kom jag hem och kom på att ja hade en påse upptinade hallon
(köper alltid sånt för att ha i frysen om ja blir småsugen till smootie men av någon annan anledning används detta till något helt annat..) så ja började baka! De fick bli mjuka hallonrutor och gaffelkakor... och pojken fick slicka skålen (de va pyttelite kvar men de uppskattades!) så när ja började diska kom ja på att var sjutton gjorde primus av skålen..


så då sprang jag ut i vardagsrummet där Primus släpat upp burken i soffan!!
haha och ni ser ju själva vad han njuter av godiset! :D

Såhär såg bakverken ut:




De fick hänga på lite blåbär som låg i frysen också!

Nu är frågan vem jag ska äta allt detta med... hahah :P
skönt å bo själv ibland ;)

Tog en bild på soppan men den ser faktist inte så smarrig ut som den är,
fast den är lite för överkryddad då jag la i lite piri piri som är Magnus krydda..
hm de var jäääkligt starkt.

Det är verkligen skönt att ja börjar få upp intresset för bak igen hemma, de försvann när ja börja jobba på café..
och maten måste jag ju sköta med nyttigheter nu så barnet mår bra!

Jaha, dax att ge sig in i högen bland böckerna, av någon konstig anledning skjuter man på det till sist...
Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Maja

ohh! du kan alltid skicka några lådor med sånnt till mig vettu ;) haha ett skämt!!xD

Blev verkligen sugen på sånn där kakka på bilden längst ner.... mmmm.. måste gå till kylskåpet nu..

2009-01-24 @ 21:51:59
URL: http://lifebymaja.blogg.se/
Postat av: mamma

Ohh va duktig du är! Blir riktigt sugen. Anneli hälsade till dej. Kul att du hittat lite fynd på stan idag. Pappa har varit riktigt snurrig idag. Puh... Men mamma fyndade jeans på kappahl för 100 kr. Halva rea priset i gbg. Ha ha sen hittade jag i baby lådan mamma trosor som jag sparat. ha ha. Dom kan du få men jag ska färga om dom. dom va inte vita längre utan gråa. Vilken är din favo färg? Mamma

2009-01-25 @ 00:58:37
Postat av: Erika

Hej gumman! Vad gott det ser ut... Ta hand om dig, kramar Erika

2009-01-25 @ 10:21:59
Postat av: HannaEllenor svarar:

Maja; haha jo undrar hur möögliga dom kommer vara då;P



Erika; Tack :)



Mamsen; Hm menar du klädesmässigt eller? Mörka färger i sånna fall.. men gillar att variera.

Varför undrar du???

2009-01-25 @ 15:04:55
URL: http://hannaellenor.blogg.se/
Postat av: mamma

Menar om jag färgar trosorna så klart. Ha ha. Men du kola in denna annons på blocket? http://www.blocket.se/vi/19741143.htm



mamma

2009-01-25 @ 17:01:37
Postat av: Maja

Jag ringer inte dig sen.. förlåt mig.. mamma snackar fortfarande i telefon och sängen lockar.. :)<3

Jag ringer dig i morgon puss

2009-01-25 @ 22:17:07
URL: http://lifebymaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback