6 veckor och ca 1 kg & planer

Hellu! Igår var vi bara hemma och bara va, men hittade en blogg som tog hårt på mig och mina känslor... tyvärr, jag försöker gå vidare och leva mitt liv här nere med Charlie, men blir ständigt påmind om alla känslor som skapats inom mig sista året, menmen, förhoppningsvis verkar det lösa sig nu... personligen orkar jag inte med mer krångel.. allt jag vill är att vara lycklig.

Idag blev det upp tidigt så jag var tvungen att väcka snutten! De hugger hårt när man väl fått honom att somna, men måste man så måste man! Vi skulle nämligen till BVC .. vilket vi inte vart på två veckor så de var spännande!
Hans vikt var när han föddes var 3605 gram och längden 50 cm och huvudomfång 37.
Idag vägde han 4740 och var 55 cm lång! huvudomfånget var 40 cm =) Så han växer, min lille älskling!
Så roligt att höra, anade de då man verkligen känner skillnad nu när man lyfter honom, träffade en 9 dagars bebis idag.. å herregud så stor min pojk var jämfört med den! hihi.. har Charlie vart så liten? jag förstår varför halvårsföräldrarna känner som de gör!

Pratade även om "Mimmigruppen" som är en grupp där man ses o lagar mat och umgås å självklart pratar barn.. lät supertrevligt så jag tror ja ska börja gå på det, men nu blir det mycket! BVC varannan vecka, öppnaförskolan och Mimmigruppen en gång i veckan.. så ska nog bara gå på Mimmi nu i början, å självklart BVC =)

Sen bar de hemåt i bärselet, underbar uppfinning! men BVC besöket räcker gott och väl sen är vi båda helt slut, så ja slängde ihop middag åt familjen å sen sov jag och Charlie någon timme.. kvällen har bara spungit iväg och jag har bara gosat med Charlie å sett tv... Även om mina känslor påverkats mycket av allt omkring som hänt, så måste jag ändå säga att mitt liv aldrig haft en sånhär mening, jag har aldrig varit lyckligare! Och så ska det förbli, ingen ska stå ivägen för det.

Nu har vi fullt upp hela veckan.. planerna ser ut såhär:

  • Onsdag - Charlie blir 6 veckor, jag har tandläkarbesök =P
  • Torsdag - Med mor&bror till Uddevalla och inhandla lite nya plagg till mig (har iiinga kläder som sitter bra längre, ska ju till skåneland inom kort så då ska man ju ha nåt att bära, nu går jag omkring i morsans gamla shorts dagarna i enda)
  • Fredag - Utgång som börjar med Grillning hos Charlotte, där Charlie är med första timmarna sen har jag barnvakt 2 timmar.. sen hämtar mor upp honom för att hjälpa mig med honom den natten, första natten som jag inte har honom, vi får väl se vem som tassar upp mitt i natten och hämtar sin snuttis... Sen efter grillningen blir de Edetnatta.. men ska bara ut å vara social.. inget drickande, det intresserar inte mig längre, bara dansa å ha sköjj! =)
  • Lördag - skulle ha börjat kurs för körkortet... men fick skjuta fram de några veckor.
  • Söndag - Jag, Charlie & Mamma ska till Vårgårda på hundutställning, mamma är ordförande i SWTK "Svenska Wheaten Terrier Klubben" och sköter bla. kiosken denna dagen, men vi följer mest med för sällskapet å alla fina hundar såklart =) 
  • Nångång i nästa vecka - Pappa&jag ska till Trollhättan med pojken å bada babysim! =) Sååå jag längtar! Charlie älskar vatten! (och han smakade vatten på flaska idag för första gången, de älskade han med!)
Oj, detta blev långt.. men alltid sköj med lite uppdatering !
Nu ska ja se hur de går med Coookiesarna som mor står å bakar i köket, som ska säljas på utställningen!
Själv gjorde jag ju bullarna häromdagen....

Pussokram,

Hanna


PS, Helena: Jag har pussat massa åt dig nu! =)

Kommentarer
Postat av: Helena.K.

Oj va han växer,härligt! Beror nog på din goda mat och din kärlek till han!Mys o må gott.Kram,kram

2009-08-26 @ 13:11:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback