Styrka

Lite inspiration finns nog allt kvar,
usch vad boring inlägget nedan blev..
humörsvängningar?
Yeah.

Under mina tonårs år träffa jag på mycket skit,
för mycket skit.

Två låtar som har ebbat sig fast i mina nynnande stunder
är QBN flow - Dagboken
och Lilleman - Tonårstankar

Just för att dom talar om mycket,
Dagligen hör man hur en 12 åring supit ner sig så denne fått magpumpas,
att folk som precis börjat leva redan fått egna barn,
att folk röker/drogar i tidig ålder, och att våldet ökar drastiskt.
Jag menar; Vem bryr sig om ett mord nuförtiden?
Det har ju blivit så vardagligt att man knappt reflekterar över det längre.

Varför ska det finnas en sån grymhet där ute?
Att folk måste ta droger för att utesluta sanningen
eller hatar någon såpass mycket att man måste döda.


I min drömvärld finns inte sånt, för jag ser inte på livet längre sådär
Livet är för kort att bråka och hata sig igenom, att leva olycklig.
Nejtack.

Jag vet inte riktigt vart jag ville komma med den texten,
allt jag ville förmedla var att dessa två låtar hjälpt mig i tankegångarna
genom
min svåra tid.
Sen våran värld, dess grymhet tror jag ja aldrig kommer förstå
hur mycket jag än skriver ner det.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback