Primus Leonardo Johansson


Du gör mina dagar med en gyllende kant.
Du är den som alltid är lika glad när man öppnar dörren
och du har utvecklats så himla mycket med tiden jag fått ha dig hos mig.
Jag vet inte riktigt hur jag skall hantera vardagen utan dig ifall jag flyttar ett år.
Men jag vet att du kommer ha det riktigt bra hos din favorithusse,
Det är en ständig tävling mellan mig och Magnus vem som skall vara din favorit,
men jag vet att jag vinner ! (och oj vad man kan skratta när du står där framför en god mumsbit och Magnus säger ligg, medans jag säger varsågod .. hahah)
Sen att hundar förstår så himla mycket, att dom sitter där som en vanlig människa och lyssnar och hänger med, för det märker man på dig.. din blick och ditt beteende.
Nu har jag äntligen fått pappren från djurgrejset där jag står som din ägare :)
Men jag ser det inte som jag äger dig, du är ju min bäste vän!
för en hund som Primus kan man knappast äga, när han har en sån stark vilja :D


Urdrag ur min gamla blogg i Januari:


"Dehär har första gången jag tog kort på dig, den 15 mars kl 11.50, då var du väldigt osäker och kände inte igen dig. Vart var du? Och jag, hade vart väldigt ensam innan du kom, men nu har du vart här i 8 (kämpiga) månader , men boy im telling ya, innan dess kände jag inte så mycket mening med livet och vardagen, men varje dag med dig gör mig starkare och jag skrattar och ler mer än förr, det finns folk som vill döma dig för du är hund och har instinkter, det är fel. De borde lära känna dig så som du är och inte bara ytligt, för ingen har någonsin fått komma så djupt in i mitt hjärta innan, utan min lille pånke är jag inget, speciellt inte här uppe i skogarna."



Kommentarer
Postat av: mamma

Tänk va ynklig han var! Men han är ju för sssööött! Oj va han har utvecklats detta året. Har de verkligen gått ett år ? Nu ska jag gå en runda och kolla killarna på mitt jobb. Hoppas du sover söt min lilla sjukling. Krya på dej. Mamma

2008-09-18 @ 02:36:51
Postat av: Hanna svarar:

Sv; Ja tiden går fort när man har kul!

och hihi, jag sover inte än :)

2008-09-18 @ 03:11:08
URL: http://hannaellenor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback