Is-Kärlek,

Nu kommer lite saker jag funnit på Youtube.
Något som verkligen är läsvärt!
Självklart är det bättre att läsa alla 47 böcker.. alltid bästa sättet att leva sig in.
Men denna serie är en av de bästa som någonsin skapats!
(och fråga mig inte vart de fått inspirationen av att sätta in breakheart-killen
och jack&rose och alla möjliga konstiga grejor.. det är texten som spelar roll!
)


Sagan om Isfolket är en bokserie av Margit Sandemo på 47 böcker om ättlingarna till Tengel den onde av Isfolket. Serien följs på sätt och vis upp av Häxmästaren och Ljusets rike

I boksviten får vi följa en släkts öden genom århundradena, en släkt märkt av trolldom. I varje generation får någon särskilda krafter, ofta är denne också fysiskt märkt. Från urfadern Tengel den onde fram till Tengel den gode (på 1500-talet) använder den trolldomsmärkte sina krafter till ont. Därefter finns det både de som gör gott och de som gör ont. Boken följer släkten fram genom andra världskriget.

 

Klicka HÄR för att läsa mer om varje bok (av alla 47!)

jag var bunden varje dag i flera måndader,

Isfolket blev en del av mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback