Veckans låt!



Du får inte knacka på min dörr om du inte är beredd, att komma in

Du får inte göra om mitt namn och börja kalla mig för din.

Du får inte vandra på min väg utan att visa mig ditt mål

och inte stjäla av min godhet för att fylla upp ditt hål.

Du får inte riva mina murar som ja omsorgsfullt har byggt

om du inte skyddar mina drömmar så att jag kan somna tryggt

Du får inte ha mig som en dröm när jag vill va din verklighet

Du får inte säga att du hoppas, om du inte tror du vet


Men du får ta den tid du behöver för att förstå vad de är du vill

Du får be om bön att tiden du behövber räcker till

och du får samla dina tankar så att två själar kan får ro

Och så att allting som vi lovade oss själva kan få tro.


Du får inte andas på min panna, inte få mig falla mer

om du inte sen kan stå för all den oreda du ger

och du får inte röra vid mitt hjärta som om allt var uppenbart

men jag önskar inget hellre än att du gör allting emot mig snart.

Sonja Aldén



Igår när vi satt i bilen mitt i natten kändes det som, när kursen var över
Jag satt och halvsov när jag hörde  en ljuv stämma
på radion, en ny låt som siktade rakt in i mitt hjärta..
och visst är det en riktig hjärtevisa?

Nu ska jag springa iväg,
idag skall jag göra många löv & hjärtan på latterna ;P
pussokram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback