Ansiktshudvård

När jag kör hudvård har jag inte satsat så mycket på krämer

och dyl. min åsikt hittills har varit ungefär såhär:

Folk pratar om hur noga man skall vara med smörjningar efter dusch etc.

jag har tagit det med en gnutta salt då jag haft lagom hy , lite mycket finnar iofs

men de går i perioder. Men resten av kroppen har jag inte smörjt petnoga
och har nog inte haft så mycket behov där av krämer.


Nu framåt hösten däremot får jag alltid torrare hy i ansiktet,

Jag har alltid varierat på "ta bort sminket" metoden, ibland när de inte finns annat än tvål

tillhanda har det blivit det, men det brukar oftast vara Lancômes Tonique Clarté.

Efter detta brukar jag smörja in mig med en kräm min syster gav mig som jag sedan fortsatt med , från Oriflame


Morgon: Skindividual Night cream

Kväll: Skindividual Night cream


Ja, ungefär så ser min dagliga ansiktshudvård ut,

Men för ett tag sedan anmälde jag mig att vara testperson åt Herbatezzan

på ansiktsprodukter..
mest för en kul grej och att testa om det är något jag vill fortsätta med.
Jag har nu testat några produkter och skall nu göra en sammanfattning:


Rengöringsgél:


Doft:

Inte min typ av doft, lite avslappnande doft kan man förklara det som
Konsistens: Krämig
Mitt resultat under verkningtid:

Huden kände att det var nytt på ett bra sätt,

helt okej hittills


Klargörande ansiktsmask:


Doft: Älskar den, fräsch
Konsistens: kändes len & fräsch när jag tog på den
Mitt resultat under verkningstid:

Stelnar till efter en stund, känns helt okej, avslappnad i ansiktet

Ansiktsvatten:


Doft: Luktar som rengöring.

Konsistens: Blött men det är ju meningen
Mitt resultat: Blir rent bra,


Fuktkräm:

Doft:
Inte mycket doft och känns riktigt skönt, lite kyld känsla när man tar på den men det går över snabbt
Konsistens:
fast, när det väl är på är det inget klet.
Mitt resultat under verkningstid:
känner mig mycket len och skön i hyn

och detta är något jag verkligen vill fortsätta med

då det blev rejäl fräschare känsla för mitt ansikte.

Inom några dagar skall jag även testa ansikts-skrubbkräm som det skall rapporteras om här med :)


 

Kommentarer
Postat av: Heidi

Hade ju inte hunnit uppdatera än ju! Bara test! Nu är det klart!

2008-10-09 @ 19:39:58
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se/
Postat av: Amanda

Tack så mycket :)



Jag är nog rätt elak mot min hy för jag gör ingenting ^^

2008-10-10 @ 13:02:12
URL: http://avo.blogg.se/
Postat av: Marielle

Skit snygg =)

2008-10-10 @ 18:10:22
URL: http://mellansplace.blogg.se/
Postat av: "svägerskan" Jenny

du kan få låna hudvårdsprodukter av mig sen som kommer ta dig till sjunde himlen ;-)

2008-10-15 @ 19:23:18
URL: http://nogg.se/sockerbullen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback