Cecilia Blanka..



Ni känner säkerligen igen det namet då hon spelade
G.skarsgårds drottning i "Arn" filmerna,
och som ni säkerligen vet är jag ett stort fan av allt som handlar om Arn.

Och när jag såg Cecilia Blanka kände jag igen henne, så väl
och förundrades över hur vacker hon är

Men den riktiga kvinnan bakom Cecila Blanka spelas av Fanny Viola Johanna Risberg.
 Bor i Brighton, Storbritannien med sambo & 6 årig dotter, 
Född i Malmö men uppväxt i Vasastan
Ja, det var inprincip vad man fann på en sökning om henne på Google..

Anledningen till att jag idag tittade upp henne var för att vi satt vid tvn och titta på Eva&Adam
då en tjej som var med var vääldigt lik henne.. hittade tyvärr inget om det =/

Sen! kom jag på det, när jag såg bilderna
jag följde en serie för nåt år sedan som hette

Mest för att jag tyckte han som sitter ner var så jädrans snygg, ni känner igen honom va? ;P
Sverrir Gudnason heter han och har spelat i bla. Nya Tider som en gång var en favorit

Sedan följde jag serien för dess budskap, och att man verkligen kände sig som man var en del i allt!
Som man även fick höra i serien så är hon sångbegåvad och jobbar just nu på ett musikalbum
(rättning: 2007 sysslade hon med albumet enligt internetkällor, sen står de inte så mycket mer)


Sverrir & Fanny

Letar man lite mer på Fanny ser man att hon har släkt långt tillbaka
som sysslat med skådespeleri och har släktingar som spelade i Pippi filmerna :)
Är ni mer intresserade av henne klicka här

Och allt detta via lite klickningar på google, well jag ska hålla ögonen
öppna då jag tyckte hon spelade elegance i Arn & Upp till kamp!




Arns mode, hur är det egentligen?

Kommentarer
Postat av: Anonym

2008-10-12 @ 21:10:04
Postat av: Jenny

Började också titta på upp till kamp för att han va med :P Men tyckte det var en riktigt bra serie! Och arn också för den delen :)

2008-10-12 @ 21:10:32
URL: http://yeahnysliv.blogg.se/
Postat av: Hanna svarar;

Svar; Haha Coolt :P undrar hur många som gjorde de egentligen men förstod serien senare :)

2008-10-13 @ 01:39:07
URL: http://hannaellenor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback