Vilka tider!

Massproduktion av serier och filmer känns det som,
fast.. de är väl de som gör höstmyset så speciellt också,

Jag tittar på rätt många serier & tv,
bla. Livet i fagervik, gamla One tree hill&Bevvan på tvn dagligen, och nya Oth&bevvan på datorn ;P
Andra Avenyn, Oskyldigt dömd, Heroes.. ja de var några, sen har man ju klassiska Idol och sånna saker..
ibland undrar man hur dom hinner med allt. 
 
Vad följer du?

Iallafall, såg häromdagen även på två rätt bra filmer,
en klassisk som "Älskling, jag krympte barnen"
hihi, alltid lika kul med pappan i filmens expriment.. tänk själv och ha ett hem bestående av robotar :)
Sen såg vi på "Djurkyrkogården 1" usch tycker inte om sånt med knivstickningar då ja lätt får mardrömmar om sånt,
Om jag skulle bli mördad skulle nog de vara de värsta som skulle hända - att bli styckad, eller att bli dränkt...usch nä nu byter vi samtalsämne här.

Såg även på Camilla Läckergs "mini-serie" som gick på tvn för inte så länge sen,
"Isprinsessan" & "Predikanten"
Iomed att jag inte läst Isprinsessan så kan jag väl säga att den var bra.. de är lättare o bedömma via boken.
Men Predikanten var skitbra, förväntningarna var höga och mycket av de man ser i sitt eget huvud när man läser
dyker upp på bilden exakt så jag föreställde mig... De ända två sakerna i de avsnitten jag störde mig på var

1. Polis-chefen Mellberg, han tycker jag inte alls framhävs på samma sätt som i böckerna, i serien skriker dom på varandra... och massa därtill.
I boken är han mer .. sitter på röven och ser Patrik arbeta.. svårt å förklara men så är de.
2. Slutet på Predikanten, i boken berättas om scenen när Johannes blir mördad, i ladan och av vem.
Tittarna som inte läst boken kommer heller inte få veta (synd om dem som inte läst dom förresten, för då går man miste om mycket bra ;P) , för de vore konstigt om dom lägger in de i något av framtida Läckberg-serier.

Jaja, nu ska ja se AA :)
Imorgon blir de julbord i Karlstad med jobbet !
Färskvarucentralen bjuder sina kunder ;)
Ha de bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback