Vi ska ha barn,

Äh va sjutton.. ja jag vet att det är för tidigt att säga det..
alla risker och bla bla.
Men ja kan ju inte vara tyst - för jag är ju så glad :D
Och bloggen handlar om mig, får ja då inte yttra ett ord om det
ja då kan ja heller inte blogga.. och de vill ja ju inte pausa egentligen.

Anledningen att jag berättar för er även att de redan spridit sig inom hela släkten :p
Vi hade planer på barn och lämnade det åt slumpen, och skulle de
bli så skulle barnet vara mer än välkommet till våran skumma värld!

Så, vi tar det hela ifrån början:
I september uteblev min mens.. äh tänkte jag, de kommer som den vill.
Men i oktober kom den inte heller, nä då började jag få ont i brösten ungefär när den skulle kommit
jaha tänkte jag, då kommer den närsomhelst... i morgon.. nä i morgon..
icke sa nicke, men brösten blev bara värre.
Sen började jag må illa ibland , tänkte väl att ja får svar av läkaren (kolesterol å de)
om de är något som felar, och det fick jag ju. .
Men jag kunde ändå inte förneka att mensen var försvunnen och ja hade ont i puppera. =)
Men pengarna var slut så vi kunde inte köpa test förrän 25:e alltså denna månaden.
Så jag gjorde det och satte mig ned på toaletten, köpte testet i smyg men Magnus anade nog något då jag
sprang in på apoteket och knuffade ut honom.
Tänkte att nu så är de falskalarm, jag har vart med om det innan för att p-piller har krånglat
och somsagt mensen har sin egna vilja... men de kom ett sträck, och ett till .. hm.
Ja sprang ut till Magnus och visade det och vi konstaterade att vi väntar barn.
Första timmen skulle jag göra många saker - men satt på arslet och förbi såg allt .. typ hämta mat .. gå på toa ..
ja satt och var i riktigt chock, glädjechock men chock.
Skakade och småfrös.. pratade om allt i allo med Magnus, är vi redo? Klarar vi verkligen detta?
Jo men de är klart.. vi har varandra och vi kan inte göra bättre än de bästa.
Ja ringde Emelie , Heidi och Mamma.
sen pratade jag och Magnus hela kvällen igenom.
Men chef hade redan anat detta så jag sa som det var igår när jag kom till jobbet,
hon blev nästan tårögd :)
Magnus verkar ha förstått idag, jag tittar hela tiden på testet.. ja kan inte förstå och jag förstår inte varför jag inte förstår...
Vi gick upp till barnavårdcentralen idag och fick massa info och pratade lite,
vi räknade på att jag var i vecka 10 (2,5 månad) fick tid till nästa fredag ... och sen gick vi och badade då vi bestämde att vi ska börja göra det , de är bra motion för bäbisen (och mamman! :D
Supermygit i badhallen tända ljus i hela lokalen och gammal musik, och allt var nedsläckt.
Vi kom hem och läste lite om vilket stadie vi är i nuläget och bäbisen ser ut som en bäbis redan :)
Detta är väldigt spännande! Och blandade känsor, ena stunden är man superlycklig andra orolig för missfall
och allt med barnet.. samtidigt har jag ekonomin att tänka på.
Jag slutar ju på caféet den 19 dec och hade tänkt plugga i två år,
Nu blir de fram till juni/juli en termin ungefär,
Är det lönt ? Å ta studielån och allt ? Ja är vääääldigt förvirrad över situationen,
Men nu vet ni.. jag sa ju att jag inte kan hålla mun.
Detta är mitt beslut att berätta och skulle de bli något fel så berättar jag såklart det,
men nu hoppas vi på ett friskt barn som jag kommer älska med hela mitt hjärta!
Och en underbar tid som man ska njuta av, visst vet jag var det innebär med ett barn och vilka ansvar som krävs,
för att få barn är ingen ålder , de är något man lär sig med tiden!
Många tycker jag är för ung och inte levt klart mitt liv,
jag har levt partyliv åtminstonde, jag har varit en jobbig tonåring och haft krossat hjärta,
och en massa där till, så vad är det som säger att jag inte kan leva mitt liv bara för ja får barn?
Jag menar, barnet blir vårat liv, det kommer fylla vardagen men så mycket mer.
Jag konstaterade idag att jag inte druckit på ett halvår - så de e knappast något jag eftersträvar att göra.
Nä jag vill leva mitt liv med Magnus och primus - och bebin!
Och jag är så mogen och redo man kan bli.. annars hade det funnits osäkerhet i hjärtat just nu.
Nu ska jag sova, man blir väldans trött när man är på smällen :)
För att inte tala om illamåendet,

Sov sött och ska bli kul att höra era åsikter :)
Kramis

Kommentarer
Postat av: 60+

Jag ber att få krama dej å det varmaste, vilken lycka. GRATTIS!

2008-11-28 @ 10:33:04
Postat av: Heidi

Vet du vännen? Det är helt upp till ER när ni vill berätta! Och har du ändå gått 2,5 månad så tycker jag det är helt ok. Men när vi pratade sa du att du var i typ 4 veckan... och DÅ kanske det hade varit lite tidigt! =) Nu ska det bli roligt att följa din blogg och höra om allt som händer! =) Räkna med en sak nu: När du typ fyller år och så, du kommer inte få direkt några presenter till DIG utan det kommer nog blir mer till bebisen! =) När är beräknat datum då? Nu måste du ju skaffa Familjeliv! =) Jag hade det ett tag men orkade inte hålla koll på alla olika bloggar och sajter så jag håller mig till min blogg nu. Vill att du ska veta att jag är jättelycklig för din skull! Kram

2008-11-28 @ 11:33:09
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se/
Postat av: Jenny

men grattttisss!!! Gud va roligt! Förstår att du är lycklig...planerna finns väl här också, fast vi väntar nog lite till i alla fall :P Längtar så!! Blev lite tårögd när jag läste ditt inlägg

2008-11-28 @ 15:33:53
URL: http://yeahnysliv.blogg.se/
Postat av: HannaEllenor svarar:

Alla; Tack så mycket! Jag är så lycklig :)

2008-11-28 @ 16:27:35
URL: http://hannaellenor.blogg.se/
Postat av: Helena.K.

Åh va roligt tjejen! Stort grattis! Allt kommer såklart gå bra!!!! Kram,kram

2008-11-28 @ 20:17:20
Postat av: Johnny

Ett stort grattis systerdotter Hanna med Magnus. Fick ett mycket glatt sms från din storasyra :)

Frun o jag önskar er all lycka.

Kramizar // Morbror med familj.

Ps. www.familjeliv.se registrera dig o låt oss följa din utveckling fram till dagen D. Ds.

2008-11-28 @ 20:34:10
URL: http://blogg.jgr.se
Postat av: Jenny

Ja det gjorde det verkligen!! Lycka till med allting!!

2008-11-29 @ 09:22:13
URL: http://yeahnysliv.blogg.se/
Postat av: Marielle

Grattis darling =) Ja ska komma upp sen och hälsa på den lilla haha , den ska bli en Mellan 2 haha.

<3<3<3<3<33<3

2008-11-29 @ 19:00:24
URL: http://mellansplace.blogg.se/
Postat av: Jennifer

ÅÅHH gumman va roligt:) Jag ringer dig någon dag här när jag inte jobbar så vi får tjöta lite!! Va mysigt med bebis!:)

2008-11-30 @ 09:30:25
URL: http://jaaskelainen.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Vad roligt hanna! Bebisar som är så underbara :) Grattis, riktigt stort grattis från familjen Jääskeläinen här hemma! :D

2008-11-30 @ 22:05:05
URL: http://jasminestyle.blogg.se/
Postat av: Eva-Li

Någon viskade i mitt öra..Gud vad kul! Då får du en månad efter mig bara. Vad häftigt att det blir femte generationen också.. . Ni var så söta när ni var här i Stockholm och jag hade på känn att något var på G,konstigt men så var det faktiskt. Önskar er all lycka . Kram från sysslingen(för det är väl det vi är va?) Eva-Li och alla andra här i Stockholm.

2008-12-03 @ 00:10:48
URL: http://mammali.bloggspace.se
Postat av: Louise

GRATTIS GUMMAN!!! är super glad för din skull.. :D:D PUSSS

2008-12-08 @ 00:23:40
URL: http://lobbban.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback