Puss hej!

Gaaah, kan stå i busskuren och råka höra när någon lägger på telefonen
"Puss hej".. Alltså jag stör mig på det som fan, HEJDÅ eller bara HEJ räcker väl,
men "PUSS HEJ" är som att säga "Hej jag är en fjårtis"...
Tycker faktist det är precis samma sak med "Jag älskar dig".
För vet ni, första pojkvännen jag hade och sa så till och några där efter (detta var på MIN fjårtis-tid)
sa ja alltid så och han destamma, sen blev de ju en jävla vana.
Jag tycker det är föör överskattat, och uttjatat.
Jag älskar dig är något med stor tyngd, och något man ska höra när man verkligen behöver det,
någon gång ibland, LAGOM som vi svenskar säger,
Inte så de blir som en rutin.. usch nä, och visst ska sin parter veta att man älskar varandra,
varför skulle man annars vilja vara med denne?
För förutom kärleken är det ju gemenskapen och vänskapen man har tillsammans,
en vardag på både gott och ont.



Det sticker i ögonen.. ungefär, alltså naglarna.


Jag skrev ibland Pusshej, mer som ett retsamt sätt att skriva hejdå,
men nuförtiden faller varken det eller att säga det inte in i min mun.
jo, som avslut på detta..

Puss hej, Jag älskar er! ;)

Kommentarer
Postat av: maja

Va gullig du är <3

Älskar dig!

2008-11-13 @ 08:39:06
URL: http://lifebymaja.blogg.se/
Postat av: Heidi

Vadå mobbing! hihi... Bara för jag alltid skriver pusshej som avslut på bloggen! =) Och jag säger ALLTID puss till gubben när vi pratat! Det bara är så! =) OCH JAG ÄR INGEN FJORTIS!!! hihi... =) Puss

2008-11-13 @ 13:33:40
URL: http://livetenligtheidi.blogg.se/
Postat av: Helena .K..

Ja du har säkert rätt,men för min del tycker jag det är ganska mysigt när min man säger puss innan han lägger på luren! Hoppas allt är bra med dej!Må så gott! Kram,kram

2008-11-13 @ 20:12:55
Postat av: HannaEllenor svarar;

Jo men puss säger jag alltid till Magnus när vi lägger på, de är mer pusshej jag stör mig på :p

Kul å höra vad ni tyckte :)

2008-11-13 @ 22:12:36
URL: http://hannaellenor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback