Kanske, kanske inte...

Snurr snurr.. tankarna snurrar.
Vuxenlivet var inte vad jag förväntade mig,
är de inte en uppförsbacke här så är det en runt hörnet,
räkningarna tar aldrig slut och man blir bara helt nersugen i
en stor virvelvind som är förjävlig att kravla sig ut ur.
Jag önskar jag var liten och hade ett mål mat serverat framför mig,
att jag uppskattade att inte gnälla på mamma och pappa om småsaker
som pengar, att jag hade domdär dagarna då jag bara var hemma,
och inte kände någon press, inte behövde gå till jobbet,
eller tvätta och städa.. eller fixa allt annat.

Menmen, jag ska väl inte klaga, jag har det bra med kärleken..
det är många som inte ens får det.
Och vi har en underbar framtid, om man tänker bort allt med teori och praktik.
att vi bara svävar i vår egna värld.

Bloggning är ett sätt för mig att skriva av mina tankar,
men om jag då skulle skriva att jag mår inte bra av dethär vuxenlivet
och klaga dag ut och dag in... då skulle de nog (eller kanske är det?) bli en förjävligt tråkig läsning för er.
Jag kanske skulle supa mig full? för jag konstaterade att jag inte vart full på ett halvår häromdagen,
det behovet saknar jag inte.. men tanken slog mig ändå, är det ruset jag saknar?
Sen kom tanken att jag saknar då inte  dagen efter :) Njaee... mer den sociala delen.. eller nåt.

Karlstad verkar skita sig helt,
sista ansökningsdatum till komwux är 15 november,
och jag får inte ansöka om jag inte är SKRIVEN i karlstad..
alltså måste jag bo i karlstad inom 9 dagar för att få gå i skolan där,
men Magnus har fått ett bra jobb här i filipstad, och börjar ju inte plugga förrän hösten 09
vilket gör att jag funderar på att fixa skolan här i byhålan,
åtminstonde bas-ämnerna, sen kan vi leta boende i karlstad lagom till efter sommaren,
men då återstår ändå ett problem - ett halvår stannar jag inte bredvid WASA dundrandet klockan sju och fram till lunch varje vardag, ibland även lördag och söndag,
så vi hitta faktist en fin 2:a borta vid skolan, för ca samma pris som den vi har..
men är det lönt att flytta säg i januari, och bo där till augusti? allt slit med allt.. usch knappast något jag ser fram emot.
Nu ska vi äta middag, jag är helt inne i en bok med Läckberg, Snöstorm och mandeldoft, lite förvirrande
då Martin har en annan tjej, tycker inte om inläsaren heller.
Well.. food it was! magen knorrar ordentligt nu.
Ha de bra!

Kommentarer
Postat av: Heidi

Vet du i vilken ordning hennes böcker är? Jag skickar gärna en lista annars. Boken du nämnde är inte med i serien om Erika och de andra utan är fristående. Men det har du säkert märkt själv... Kram

2008-11-07 @ 18:44:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback