Jag har en idé :)

Vad tycker ni om detta temat ibland i fortsättningen?
Jag kommer ofta på mig själv nynna på massa olika visor
som betytt mycket för mig.
Dels via pappas nattvisor men även från dagis och filmer.
Därför ska ja leta upp dom och hitta lite historia bakom,
eller iallafall min historia!

Dagens andra historia är:
Denna minns jag starkt ifrån när
Skrållan ska nattas av Stina & Tjorven :)

Nu i ro slumra in,
i bädden så fin,
som blomman på äng,
i en gungande säng.
Och guds änglar de små,
breda vingarna ut,
och för barnen i ro,
tills natten är slut.

Nu i ro slumra in,
lilla älsklingen min,
ned i kudden dig göm
vid din rosiga dröm.
Tills du väcks, lilla vän,
nästa morgon igen,
tills du väcks, lilla vän,
nästa morgon igen.


Hittade den med signaturen "svensk text : Knut Nyblom"
så då är de ingen svensk vaggvisa från grunden !

Hiss eller diss till detta?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback