Jag är sårbar,

Att en bild kan väcka så många känslor,
åren som jag försökt förtränga
känslorna som jag tillsist har glömt bort
för jag lovade mig själv att stå och vara stark
enda tanken som fick finnas var "du hatar det"
Sitter med tårarna rinnande ned för mina kinder
saknar den känslan av lyckorus den våren
men önskar det hade gått åt rätt håll till sommaren,
Genom mina dikter försöker jag bearbeta
och påminna mig själv om att jag är lycklig nu
Men det finns saker man inte vill förtränga,
minnen som flackar inom mig
frågor som jag aldrig fick svar på
Hur hade de vart om jag tagit andra beslut?
Varför lät jag mig tålas?
Jag är lycklig nu, men jag
var även lycklig stundvis då.
22/11-08 nattfunderingar.




*Sanden och Stenen*

Detta är en historia om två vänner som vandrar i öknen, vid ett tillfälle
börjar dom gräla och den ena ger den andra en örfil.
Den senare som får ont men inget säger skriver i sanden: "Idag fick jag
en örfil av min bäste vän
" ...
De fortsätter att promenera och kommer till en oas där de bestämmer sig för att bada. Den som fått en örfil tidigare håller på att drunkna men hans vän räddar honom. När han kommit till land och är lugn igen
skriver han på en sten "I dag räddade min bästa
vän mitt liv
" . Den som givit örfilen och sedan räddat sin vän frågar:
"När jag skadade dig skrev du i sanden och nu när jag
räddat dig skriver du på en sten, varför?
Den andra svarar: "När någon skadar oss skall vi skriva det i sand där kan ju
förlåtelsens vindar lätt kan sudda ut det. När någon gör något bra, bör vi
gravera in det på en sten där ingen vind någonsin
kan sudda ut det. Lär dig att skriva dina skador i sand och dina glädjeämnen på sten
"

Kommentarer
Postat av: Sandra B

Hanna in vän, du som kan, du har inte lust att hjälpa mig med design på min blogg?

Du ser ju resultatet av när jag försöker själv, haha

puss

2008-11-22 @ 18:48:27
URL: http://sandraberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback