True..

Todelooo..

Hur har ni det i detta härliga regniga väder?

På ett sätt är det bra att man e sjuk så slipper man iaf nästan känna på regnet..
Trist att de fina vädret alltid lägger sig på arbetsdagarna.. och hade de vart fint väder idag
hade jag vart rätt irriterad över att vara sjuk ;)

Vakna upp kallsvettig och yr i bollen, tittade på en film och nu efter det ska jag gå och lägga mig
så är det, orkar vara vaken en stund.. sova lite.. som mamma alltid sagt om mig
- Jag sover bort mina sjukdomar.

Pratade med en granne som ja träffat på ibland, visade sig att dom oxå var nyinflyttade till filipstad,
dom har ett vädigt fint hus och massa hönor och ankor =) och en väldigt söt dotter på 2 år !
Jo, han hjälpte mig med lydnad på Primus, jag har inte lagt värst mkt energi på det för ja har alltid
sett honom som mitt sällskaps djur och ja, ta dagarna som dom är..
visst, har ja tränat honom lite smått men inte så noga.

Ska hedan efter "nypa" tag i honom, låter elakt men när han får spel om han tex. ser en katt så lyder inte han mig
och på så vis kommer han tillslut göra det, han reflekterar till något obehagligt om han gör fel.
Testade detta lite smått när en katt gick förbi, i vanliga fall hade han blivit helt upphetsad och ja, fått spel.
Men nu nöp ja honom, inte hårt - bara så han fattar att detta är fel
Och vad gör han? Haha han la sig fint och lydde.

Killen som hjälpte mig har själv tre typ kamphundar och han berätta om en iaf när han fick honom gick det inte att släppa honom lös, men han här tränat upp den soppas att han lyder och kan springa lös..så han vet vad han pratar om. So, ska fortsätta med detta. Riktigt snälla grannar ja har iaf =)

Ja, somsagt ska gå och lägga mig en stund.. lägenheten ser ut som crap nu när ja vart hemma i två dagar utan energi att städa utan bara stängt av, får ta det när jag mår bättre.. jag, min pedanta jävel.


Dags för en liten dikt, blir inte många nuförtiden som förr då hade jag ju en om dagen typ..
Men då hade jag även skrivit många år utan att publicera så dom har bara legat å väntat på att skrivas rent!

Denna har inte jag skrivit, den minns ja inte vart jag hittade den, men den har hängt med i många år och
ofta vart enda texten på min "lunarpress"... under den tiden.


"Tiden läker alla sår"
hade jag den personen som myntade uttrycket framför mig så skulle jag krossa
knäna på honom, slå honom med en påk i solar plexus,
Sparka honom över njurarna och sist, men inte minst så
skulle jag krossa hans hjärta, sedan lämna honom att dö med orden:
Var inte orolig, Tiden läker alla sår.


Kommentarer
Postat av: ikrah

var ligger filipstad?:)

2008-05-02 @ 13:57:14
URL: http://ikrah.blogg.se
Postat av: Jessi

Krya på dig du :)

2008-05-02 @ 13:58:40
URL: http://jessi91.blogg.se
Postat av: ikrah

Jasså, hur kom det sig att ni flyttade dit? :)

2008-05-02 @ 15:32:22
URL: http://ikrah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback