En tvååring, vårt nya hus och en massa bilder!



Hej gooingar!
Här kommer äntligen bilderna upp, datorn är extremt seg
(tog typ 15 min att få igång explorer, kanske dax å göra virus-scan?)
Dessa första bilderna är ifrån i lördags, efter ja läst klart SOLO drog ja å pojken ner för att möta Pernilla vid vattnet, tänkte utforska sjön (den vid herrgårn) hittade ett ställe vid Filipstads Tidning, antar att de där är de "normala" badstället här.. märks att vi inte är från staaan.
Tog ju mitt första dopp i Fredags, vilket inte var såå skönt.. tycke inte om att inte se bottnen!
Lördagens bad var mkt skönare och stekte gött i sola =)
Drog sedan vidare för vi såg en udde, följde stigen.. som sedan blev till skoog ..
Hitta ett underbart ställe, grejen var då att de är ett gammalt torp med badbrygga och huuur mysigt som helst,
men taket var infallet och allt var typ ruttet, men vilket läge! Vi bestämde oss för att de är vårt hus.. och någon gång i framtiden när vi har tid/pengar ska vi renovera upp de.. eller iaf jag =)
Problemet var att de var soppas öde att de inte längre finns en väg in dit,
eller om det funnits en väg - så hitta vi inga tecken på det.
Såhär såg iaf den gångvänliga skogsvägen in till torpet



Sedan fortsatte vår skogspromenad, hittade massvis med fina sommartorp liggande längst vattnet,
fortsatte mot Pernillas udde, som hon bestämt ville nå! Tillslut (efter 3-4 timmar nådde vi den perfekta udden
där dessa underbara kort togs, där ni ser solnedgången... om ni inte redan förstod det =) )









Här är Pernilla, som aldrig vill få med sitt ansikte på kort ;P (här är vi vid hennes udde)


Här är torpet som hon vill ha, och renovera - svarta luckor, längre altan... va var de mer ?
Sommarcafé för båtisterna som åker förbi =) Drömmar får man ha!


Här är min egen utsikt ifrån min vik vid mitt drömtorp =)


Jaa, sen när vi gick hemåt å flumma loss... bla. reta jag henne för att hon snart blir gammal trettioåring (hon är 24)
medans jag är 26 när hon då blir trettioåååår.....sen fråga hon mig vad jag skulle göra om jag var skit deppig - jag skulle svälja ett kattmorrhår ( om man vill döda någon utan att de ska se ut som ett mord ge denna ett morrhår som sticker sönder magsäcken) sen.. så när vi gick nere vid vattnet flöt massa pollen i en hög å då sa ja - Om man verkligen hatar någon, och denne är pollenallergiker så kan man göra grön pollensoppa =) thaha.. ja är lite knäpp - jag vet.
Sen blev jag sugen på Kinamat, så vi bestämde oss för att dra ut och festa lite oxå..
men kinan hade stängt så ja drog till torggrillen och käka lite,
Sen träffa vi på min arbetskamrat Åsa som hade fått sig nån burk hehe,
hon tyckte att vi ungar skulle hem och lägga oss xD
Men vi alla drog vidare till Hotellet där de öste på lite folk.. drack lite, dansa och hade riktigt kul!
Träffa min granne Patrik som ja inte visste va min granne ;P
Drog med en hel del folk hem till mig tre på natten och partajjade loss.. en av dem var Emma



Riktigt trevlig! Sen vid 5 nångång drog ett gäng ink. mig till Barry där de var rätt dött..
Två brudar som satt i soffan/datorn och så vi i gänget som kom som höll till i köket,
Ringde Viktor .. och bråkade länge.. onödig sak att bråka om, men alla slänger vi ur oss saker som vi ångrar dagen efter.. en av dem sakerna gjorde att vi börja bråka.
Ja, så efter det tappade jag humöret och drog mig hemåt...





Här är den vackraste bilden från Pillans udde!



Ännu en fin !



Sedan vid 6 på söndagsmorgonen bar det hemmåt.. hade ett par dojjor som skavde så in i vassen
så gick barfota hem hihi, eller försööökte balansera på tågspåret hem.. hm hälften av vinet hamnade på min jacka.. pga alla gånger jag ramlade när jag försökte hålla balansen.. nä.. ja va nog nykter .. NOT.

Ja, somsagt barfota var det...

Gick över detta jädrans nät.. barfota.. aj!!

Var ju även tvungen att ta ett foto på solen när den steg upp på hemvägen..


Ja, sen kom jag hem till min älskling som sköter sig så bra när mamma är ute en sväng =)
Nästa dag låg jag å hade dunderhuvudvärk (vilket jag förtjänade!) blev inte mkt gjort igår..

Idag blev det arbete som vanligt, men idag är ingen vanligt dag för de är
PRIMUS LEONARDO JOHANSSONS 2 års dag! Hurra Hurra Hurra
..
Har allt sjungt för honom och min mamma kom med en heeel påse lyxgodis =)
Han fick även smaka på mattes goooa kanelbullar..
Jo, mamma , Maja & Farmor är uppe i Nykroppa och hjälper storasyrran å flytta till deras nya hus..
Mamsen&Majsen tog en sväng in hit och fick se hur jag gjort färdigt lägenheten..
fasen, fiick ju gardniner av Anki o en N.Y planch av mamsen.. hm klockan är bara 00.30 försent att börja spika?
När dom hade åkt till bushen igen så låg födelsebarnet helt utslaget!


Men visst är gullungen söt =)


Flörta - Jo tack de kan han med sina vackra ögon!

Nu, ska ja ta en nattrunda sen - sova .. det är en ny dag i morgon oxå..





Hahha måste bara lägga in denna bilden.. säg va ni vill men den är rätt ok förutom att man ser på mina ögon att ja är
full som e
tt svin...

Men, då fick ni ju er en glimt av min outfit.. lite iallafall =)

Men vilken hääärlig helg! mumma ;P

Sov sött..sötisar =)

Kommentarer
Postat av: natalie

Ååååh vad mysigt!! känner riktigt hurn en känsla svallar över mig från somrar jag haft.. världens sötaste lilla torp & världens BÄSTA boxvin ;D rebenshoppen för en tjuga! levde på det hela sommarn 2006 ^^

2008-05-13 @ 05:45:11
URL: http://capnsugar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback