Dax för en dikt.

Sjuttsingen också, inte sova här inte..
Låg och vila, men har ont i kroppen så gick inte att somna..
Legat och kollat runt på bloggar.. vilket härigt fenomen =)
Och vilka inspirationer !

Hände något igår, något jag ibland reflekterat över men inte brytt mig så mycket om..
och det är denna dikten det handlar om,

Jag ser tårarna i dina ögon, du försöker dölja det du känner.
Jag känner längtan i dina andetag, dina suckar.
En längtan så stark, så öppen att göra vad som krävs,
Jag känner mitt hjärta och jag känner min dragkraft,
Vi känner varandra så väl, utan att se dig
förstår jag varenda rörelse, varenda tanke.
Att älska är inte svårt,
Men att finna trygghet och förståelse är något många saknar.
Du försöker dölja dina tårar men min vän,
Vi känner varanda för väl.

                                                             Hanna Ellenor Johansson 2 maj 2008

Ska försöka få lite mat i magen,
Örtkyckling & Potatissallad blir det - Enkelt ska de va =)


Kommentarer
Postat av: ikrah

Väldigt vacker dikt :) ,
Vad jobbar du med då?:)
Puss

2008-05-02 @ 17:23:56
URL: http://ikrah.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback