Fräscht!

Jo, tänkte göra såhär då lixom att idag tex har jag färgat håret ljust brunt, blev mörkare ändå för ja hade rätt mörkt rött innan och så ville de inte riktigt ta sig i botten men va faan om några veckor kommer ändå samma utväxt so it dont matters... Så har ja börjat sola lite  så jaf år lite snyggare look när vårsolen är framme =)
Ojdå, nu berättar jag ju alla mina skönhetstips.. hm.

Helgen har inte hänt så mkt, sov rätt mkt läste ut en bok ja köpte förra veckan : "Gravid reporter chock" tror jag den hette, skeeta bra! Var totalt fast tog några timmar sammarlagt då..
Stoooorstäadade i lördes, riktigt fint! Önskar bara ja haft mer cash så ja kunnat slänga alla gamla möbler och köpa in allt nytt! Men det kommer väl det med, en sak i taget som alla visa människor säger.

Idag köpte jag två böcker :
"Engelska ordbok" the fact that Jag skriver så mkt dikter även på engelska men inte vågat publicera pga. the spell..
haha fast nu vet ja inte om ja skrev stavfel ändå! Saken är den att jag älskar att prata engelska, lärde mig snabbt i grundskolan men det var faktist inte på grund av skolan, nä de var pga av "Sunset Beach" oooh, jag var fast i de programmet... eller alla rättare sagt haha min familj brukade fråga mig "Vad kommer på tv den tiden på alla kanaler" och ja rabbla upp och gav betyg typ ;P Snacka om att inte ha ett liv .. oj vad jag rabblade bort mig nu..
Jo, älskar att prata engelska (wooho kom två amerikaner in på cafét idag hanna stod och gömde sig och tjuvlyssnade på va de pratades om, visa sig att de kom från "Viskoncin" som de utalas men är rätt säker på att de inte stavas så hahah) Men alltid när ja vill köra leken "Let´s talk english the rest of the day" nääääääääää.....
Jaja, sen köpte jag "Djävulen bär prada" som alla andra bokläsare så vill jag gärna läsa boken innan jag ser filmen, vilket jag inte gjort om ni inte redan förstod det.

Haha jag börjar få en liten boksamling här, har alltid kört allt på biblioteket innan ..
På tal om böcker, fick ta över "ärva" massa böcker av Stinas (min farbrors "fru") pappa när han gick bort,
det var sagoböcker som ser urgamla ut av "H.C Andersen" Är de värda nåt tro? Dom står bara och dammar iof så tog ja emot dem bara för att spara till mina kids kommer haha då kanske dom borde stå och damma lite till då...

Idag började det på allvar, nu är prövotiden färdig på caféet eller ja..
Har ju haft Margit där hela dagarna när jag vart där, så idag..
"Hanna, jag sticker 14.30 så får du stänga m.m ) ok, fast hennes make satt vid datorn i källaren om kassan krisa..
men de gick hur bra som helst =) Så soft!

Melodifestivalen orkar ja inte kommentera, det är så överskattat.. seriöst, vill charlotte vara smal så får hon väl vara de de är hennes eget problem, och lindas låt går inte att jämföra med sannas.. Fronda ska inte sjunga barnlåtar, han ska köra sitt race som jag iaf tycker om!
Snubben i äckligtfärgadkostym med somnainbidrag, räcker det?
Sibel.. tidningarna säger hon inte kunde bli snyggare , jag säger att sån rosa klänging mår mig att må illa.. men sen har ja aldrig gillat sibel heller så de kanske är henne ja mår illa av...
Oj vilken kritiker jag är...
Iaf, röstade på Nordman för han är så tuff, där hade jo tidningarna satt + sibel - nordman, borde vara tvärtom (dom kallade honom tönt) men han har haft mess men rett upp den , det tycker jag iaf +...)
Faktist sänds reprisen på ettan just nu, i bakgrunden vilken tajming, just nu dricker Björnan glöggggg =)
Han är så rolig haha fast, jag tyckte då de gamla han körde på var bättre men de tyckte Margit inte om , idag sa vi tvärtom =)

Nopp.. Ska lägga mig ! Vi hörs =)

Naaa en låt, som är gjord av "Dj Sammy" ni känner säkert igen den - "Were in heaven"
så är där ett litet barn som sjung/pratar till sin pappa som dog i 11 september,
översatte den synd att ni kanske inte har låten men föreställ er ett litet hjälplöst barn...

Det har gått ett år pappa,
Jag saknar dig verkligen, Mamma säger att du har det bra nu
på ett vackert ställe kallat Himlen.
Vi åt din favoritmaträtt idag, och jag åt upp allt!
Även om jag inte tycker så mycket om det...
Jag lärde mig simma i somras =) Jag kan tillochmed öppna ögonen under vattnet...
Kan du se mig?
Jag börjar på dagis iår! Har ett kort på oss, du är den bästa pappa!
Jag har lärt mig gunga själv!
fast jag saknar när du brukade putta mig..
Kan du se mig?
Jag saknar när du brukade kittla mig på magen,
Magen gör så ont nu, Jag försöker att inte gråta..
men mamma säger att det är okej.
Jag vet att du inte vill att jag ska gråta, men jag menar inte att vara ledsen.
Jag försöker pappa, men det gör så ont.
Är det sant att du inte kommer hem? Kanske någon dag..
Jag kan hälsa på dig i himlen, okej?
Måste lägga mig nu, jag sover med ljuset tänt
iafall du kommer hem, och kysser mig godnatt..
Jag älskar dig så mycket, Jag saknar dig pappa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback