Mycket att tänka på.

Ja ni, kom nu hem ifrån jobbet och känner mig seg i kroppen
är väl sjukdomens öga som vakar antar jag,

Igår gick jag igenom ekonomin
och det gick runt precis.
Så alla ni ungdomar som drömmer om att
få flytta hemifrån och få rå sig själv,
drömmar förblir alltid drömmar
eller, ja vissa har väl tur att det slår in
men den % är inte stor, man får kämpa riktigt såfall.
När jag bodde i skåne hade jag lyx!
Själv tyckte jag inte det då, men ser man tillbaka
shoppade jag mycket och dyrt ofta.
Ändå är jag nu nästan uppe i heltid varje månad
och får massa pengar - men den största boven
är hyran och matkassan
..
Sen har man telefon o bredband o boxer, facket, försäkringar.. ja ni vet
alla småsummor blir en stor.

Så tänk extra noga innan ni sätter er ner och tror allt går runt av sig självt,
och glöm aldrig/skit aldrig i att betala en räkning!

Haha, nu låter jag värsta visa men jag tycker det är skit jobbigt
att ha alla räkningar och dom tar aldrig slut.
Nu ser det ljusare ut när vi är två i hemmet och jag
fått mer jobb, + att jag spärrat mobilen så ja får ha kontantkort
det går framåt, sakta men säkert :)



                                 Nu ska jag lägga mig och vila med Magnus ;)
                                          Puss&Kram
                       

Kommentarer
Postat av: Sofia K

Ååh, Lucas Scott :)

2008-06-23 @ 17:27:06
URL: http://sofiakpa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback