De människor man hatar djupast är de man en gång älskat mest...


Jag har gått igenom min gamla blogg på lunarstorm och tänkte lägga in de texter som vart väldigt betydelsefulla för mig under åren..
Börjar med några av dem jag själv skrivit.

Jag ser att ni väntar, jag ser att ni ler, jag ser att ni tittar men ingenting sker.
Allt är så jobbigt,ja allt e så svårt, ni tror ni vet, ni tror er se.
Men de man inte ser vet man ingenting om. För alla jag har fattat tycke,
saknar jag så mycket. Efter de jag har förlorat finns bara ett svart hål, hålet blir förstorat för var dag som går, Alla tittar ingen vet,
Kärlek är en Dysterhet.

Hanna Ellenor Johansson 7 mars 2005


Kanske va de aldrig meningen, kanske de bara var en dröm, en dröm som aldrig slog in. Som att jag skrev dessa tankar, och sedan suddade ut de igen. Om man bara kunde radera ut minnerna, Minnerna som tär och sliter, förstör min vardag och ger mig sömnlösa nätter. Livet är inte meningen att vara lätt. Leenden sviker, tårarna fräter sönder de kinder som en gång log. Varför kunde de inte bara ha varit en dröm ?
Hanna Ellenor Johansson 15 januari 2007



Satt i min ensamhet och tänkte på hur de blivit om jag gjort andra val i livet. Till dig som kunde förändrat mitt liv så mkt! det jag känner som ni inte kan se eller förstå, hur det skulle ha blivit vi två, svåra beslut i ungdomens ålder, vad tänkte jag på? På ett sätt ångrar jag mig, jag hade kunnat fått dig, sett dig växa, fått va en del av ditt liv, men de va ett väldigt stor kliv. Sorgen finns alltid där. Du kommer för evigt vara en del av mig, förlåt för att jag var självisk! - till Cleo Johansson

Hanna Ellenor Johansson 27 januari 2007

Den brasan som en gång brann går sakta mot glöd
den värme och känslan som var är nu helt totalt död
att kärleken sviker och nätter blir dar,
säger min själ, mitt hjärta "god dag"
till en ny låga som sakta tas upp
och drömmar föds på nytt,
hoppet existerar och lyckan värmer min kropp
ty brasan står åter i brand.

Hanna Ellenor Johansson 6 juni 2007



Många nätter har gått, Erfarenhet har vidgats, hjärtan har krossats, leenden dött ut, långt där inne brinner en längtan, en tanke om att få det som förut, då jag kunde känna kärlek och inte vara rädd, att de var mig du ville ha mig i dina armar känna din trygga värme. Höra ditt hjärta slå, prata nätterna igenom och bara vara vi två, Man säger "Det var roligare förr" jag säger: "¨Jag har aldrig sedan dess älskat som då!" Förlåt mina misstag, mina lögner och mitt svek och vad du än tror, har de aldrig varit en lek. Jag hade en kärlek så varm, så äkta och om jag fick göra om allt skulle jag aldrig bete mig så, jag vet ju hur mycket jag förlorat och varför skulle du göra så? ..

Hanna Ellenor Johansson17 juni 2007






Små värdefulla historier:

Detta är en historia om två vänner som vandrar i öknen, vid ett tillfälle
börjar dom gräla och den ena ger den andra en örfil.
Den senare som får ont men inget säger skriver i sanden: "
Idag fick jag
en örfil av min bäste vän
" ...
De fortsätter att promenera och kommer till en oas där de bestämmer sig för att bada. Den som fått en örfil tidigare håller på att drunkna men hans vän räddar honom. När han kommit till land och är lugn igen
skriver han på en sten "I
dag räddade min bästa
vän mitt liv
" . Den som givit örfilen och sedan räddat sin vän frågar:
"När jag skadade dig skrev du i sanden och nu när jag
räddat dig skriver du på en sten, varför? Den andra svarar: "När någon skadar oss skall vi skriva det i sand där kan ju
förlåtelsens vindar lätt kan sudda ut det. När någon gör något bra, bör vi
gravera in det på en sten där ingen vind någonsin
kan sudda ut det. Lär dig att skriva dina skador i sand och dina glädjeämnen på sten"

En mor kommer in på sin dotters rum och hittar ett brev på huvudkudden. Med ängsliga aningar och skakande händer öppnar hon och läser det: Kära mamma ! Du får inte bli ledsen när du läser detta brev. Jag har rest ut i värden med min nya käraste. Han är SÅÅÅ SÖÖT med alla sina piercinger och tatueringar. Men jag har flera goda nyheter. Jag är gravid, och jag är säker på att vi blir super lyckliga i den stora campingvagnen, som Brian har stående hos Hells-Angels-Klubben någonstans i en skånsk skog. Han vill så gärna ha många fler barn med mig , och det är ju också min dröm! Jag har redan lärt mig, att hasch inte är farligt, och vi skall också odla själva och till våra vänner, så att vi får allt det kokain och ecstasy vi vill. Dess emellan ber vi för att dom hittar en kur mot AIDS, så att Brian kan må lite bättre. Han förtjänar det. Var inte nervös för mig, jag är ju nästan femton nu och en stor mogen flicka. Jag kommer nog på besök en dag och visar upp dina barnbarn! Din hängivne dotter, Cristin. PS: Mamma, det var bara på skoj. Jag är hos grannen. Jag ville bara visa dig att det fins värre saker här i livet än mina betyg




Värdefulla ord.

"Jag ser dig, men väldigt suddigt. Du springer mot min tomma kropp..När du kommer fram till mig lyfter du mig och håller om mig.. Dina läppar möts mot mina... Jag ser ditt fina ansikte, de rinner en tår från ditt öga. den landar på mina läppar.. jag känner sticket i hjärtat jag måste lämna dig.. De blir mörkare och mörkare och till sist får jag inte se dig nå mer...De va den sista gången jag någonsin fick se dina glittrande ögon glima igen.."



Jag fick ett sms.
Där stod: Mår du bra, allt okej?
Vad ska jag svara, jag vill inte göra dej orolig.
Jag gör som vanligt och skriver att allt är bra.
Men hur mår jag egentligen?



Dagen är tyst och grå
jag sitter ensam på mitt rum
tittar ut genom fönstret
och ser
en fågel det är du
du ler
jag visste att det var du
jag känner din närhet nu
ingen kan förstå
hur det blev så
att du en dag gick bort
från oss
vi som var dina vänner
det går inte förklara hur vi känner
du var en fin tjej
hoppas jag nångång kan få
möta dig
saknar dig så
det jag ej fick säga var
Hej Då!!!



Denna höll mitt hopp uppe efter Hasse. 

De tårar jag trodde var oändliga, torkade faktiskt ut. De ansikte jag lovat att aldrig glömma, har faktiskt börjat suddas ut. De känslor jag tyckte var så starka, har faktiskt börjat svalna. De jag trodde jag behövde mest här på jorden, kunde jag faktiskt klara mig utan. All den sorg jag trodde skulle vara i evighet, hittade faktiskt ett slut

Jag har kallats modig, töntig, cool och feg. Jag har kallats mogen, snabbtänkt, söt och seg. Jag har kallats ängel, djävel, smart och dum. Jag har kallats lugn, vild, cp och flum. Jag har kallats fiende, vän, rolig och tråkig. Jag har kallats konflikträdd, positiv, negativ och bråkig. Jag har kallats underbar, snäll, självisk och omtänksam.

(Och visst är det sant, att kärt barn har många namn?)


Ljug inte!
Ljuger du för mig ska jag repa dina skivor
Krossa din jävla mobil,ja ska bränna dina dikter.Strö aska över din nylackerade bil!
Jag ska hoppa på din perfekt böjda keps!
Jag ska tvätta din vittvätt me mina röda stringtrosor...jag ska hälla ut din generaldosa i sängen o ge komposten dina "förlåtande" rosor!Jag ska röka upp alla dina ciggaretter o fimpa i ditt helvetes playstation 2 sen ska jag kasta skiten i golvet och ge dig fingret och gå


Det har hänt en sak, lova att inte bli ledsen, berätta inte för någon, docktorn hittade en tumör i min hjärna, ett stort hål i mina lungor och dej i mitt hjärta!



Du skrattar åt mig för att jag är anorlunda,
Jag skrattar åt dig för att du är precis som alla andra.




En låt jag skrivit:

Sorgtext

Ensam i regnet, tårar som rinner
Minnen och drömmar ser allt som ett stort skimmer.
Le och skratta, jag vet inte vad ja ska tro längre.

Du har gjort mig rädd för kärleken
Du har gjort mig till den jag är idag,
En ensam själ, gav av mitt hjärta
men vad fick jag tillbaka?

Jag gav, å du tog du log
sen du drog
Dränkte mina sorger i ord,
men du fortsatte å log.

Du har gjort mig rädd för kärleken
Du har gjort mig till den jag är idag,
En ensam själ, gav av mitt hjärta
men vad fick jag tillbaka?


Mitt liv, min livskamrat,
nu är dagarna bara fyllda av sorg och hat.
Förr var dagarna fulla av sol och värme,

Tro, hopp och kärlek hette det,
men jag anade aldrig vad som komma ske.
Ensam i regnet står jag.


En fin låt med fin text:

Och denna låt går i kärlekens tecken
Så nu vill jag att alla ska öppna upp sina hjärtan
Och bara suga in

I det sjukhusrum där ett oavbrutet pip låter
Sitter en son vid sin fars sida och gråter
Vill ha åter den mannen som nyss tagit sitt farväl
Från vår värld och är på väg med sin själ på sin sista färd
Ligger där och ser ut att bara sova
Men skenet bedrar för cancern höll vad den lova
Att den inom en månad skulle ta hans far
Han som var så mysig och så underbar
Men såklart livet är inte rättvist
O de som gjort gott får aldrig betala rätt pris
Fast på sätt o vis så var sonen ändå rätt glad
För hans far hade ju levt i allra högsta grad
Han hade levt var dag så mycket som han kunnat
Älskat sina nära som han aldrig då försummat
Gjorde dumma saker ibland men det gör alla
Visste dock hur man fick lyckan att svalla
Fast det allra bästa minnet sonen kommer ha
Är från den sista stunden de hade idag
Då hans far med ett stort varmt leende
Sa som sista ord "på återseende"

Kärleken den övervinner allt
Kärleken den värmer när det är kallt
Kärleken går bäst i symbios
Kärleken nyckeln till alla lås
O i upp- eller nedgång så finns den där
Låt den vara din ledstång dit livet bär
Så kommer allt gå perfekt tillslut
För kärleken hittar alltid ut

På samma sjukhus så ligger det en kvinna
Hon smärtar så har haft värkar i flera timmar
Hon svimmar nästan när det bara är sista kvar
Men hon biter ihop o tar i allt vad hon har
Inget som spars o hon stöter ut ett högt skrik
O sjunker sen ihop uttömd på all energi
Allt är förbi några sekunder hinner ticka
Sen säger doktorn "Grattis det blev en flicka"
Kvinnan tittar upp och ser vad som har lovats
Nämligen den vackraste syn hon någonsinn har skådat
Det är henns nyfödda barn på väg mot hennes famn
Hon kan inte hindra lyckotårarna som sprutar fram
Äntligen kan hon hålla om det som legat
9 månader i henne och spelat
Huvudrollen i hennes liv
O kommer fortsätta att göra det för all framtid
Hon känner frid så totalt när hon får hålla
Sin dotter för första gången o om någon då kolla
Så skulle man se att hennes min sa mer än tusen ord
Evig kärlek sen första ögonblicket som en mor

Kärleken den övervinner allt
Kärleken den värmer när det är kallt
Kärleken går bäst i symbios
Kärleken nyckeln till alla lås
O i upp- eller nedgång så finns den där
Låt den vara din ledstång dit livet bär
Så kommer allt gå perfekt tillslut
För kärleken hittar alltid ut


Tack, på återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback