Inte nu IGEN!

Gaaash, vill ni veta en nyhet?

JAG HAR ONT I HALSEN.

(ungefär 100000:e gången sedan januari jag håller på att bli sjuk)
eller rättare sagt, jag tror jag tappat räkningen.

  • Magsjuka
  • Ännu en vecka med magkramper
  • ca 4 ggr uppsvullen hals (ink. denna)
  • 2 förkylningar
Sen har jag fått gå hem från jobbet för mensvärk flera gånger, (som jag skrivit - jag svimmar nästan av värken)
Var det något mer?

De känns inget bra, inget bra alls.
En snurrig sak - Jag var typ frisk hela 2007.

Hur sköter jag kosten?
Har jag ändrat livstil från 2007?

JA!
Jag käka typ bara halvfabrikat i nykroppa, ALDRIG sallad Höll inte igång så mycket om dagarna som jag gör nu.
Nu äter ja massvis med sallad...ok mycket mer iallafall (när man ju har tillgång till de på jobb)
Husmanskost , fisk och även mer kyckling i maten och ägg till frukost (förr åt ja aldrig frukost)

även berrocka kurer, omega3, vitlök m. vinäger....


Bra, nu har jag summerat..
(inte känns det bättre med dubbeldag i morgon.. men de är bara att bita ihop....)

Annars då?
Somnade somsagt innan, både jag och Magnus
sov till halvnio ungefär, Purjo-soppan misslyckades tydligen
(Magnus älskar piripiri men de hade han tydligen inte i soppan säger han nu.. men ändå..)

Blev Ärtor med fläsk och skagensmörgås - mumma!
Sen blev de en film - "10.000 B.C" (BC= Innan kristus)
Sevärdig film, dock vart jag väldigt trött i ögonen..
dags å krypa ner igen.

Mamsen har fixat koppel&halsband, m.m verkade som tuffa saker =)
(hon hjälpte till i en väninnas affär innan dom idag flyttstäda och då fick hon lite saker)


                                            Natti.


Kommentarer
Postat av: Helena.K.

Usch va trist å va sjuk!Ta lite vitlök rå ,blandat med honung...ja jag vet jätte äkligt,men det brukar hjälpa mej mot halsont.Mot mensvärk finns det massa bra,gå till doktorn o få nåt utskrivet,men ska faktiskt inte behöva ha så ont som du beskriver!!!!Ha en bra midsommar.

Krya på dej!Kram Helena

2008-06-18 @ 09:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback