Gamla tider..

haha, vill så gärna berätta mer om det som ja inte ska prata om.
Men allt ska vara 100% säkert, men ser fram emot !

Nu är Magnus på jobbet, ja ska väl städa lite här..
Vart på promenad längst en sjö och utforskat badplatser men icke,
finns ingen som slår Stentrö i Nykroppa..
det är som en sten ute man kan vadda ut till
och stenen formar sig efter kroppen så de är bekvämt
och man kan simma o hoppa i vattnet runt och det
var förra sommarens smultronställe
faktist det enda jag saknar ifrån Nykroppa..
(jo platsmässigt alltså!)

Jag har bloggat sedan jag var 13 år.
Första åren bloggade jag och skrev dikter på lunarstorm - "dagboken"
har skrattat många gånger när jag gått igenom inläggen jag skrev när jag var liten,
har även hittat gamla inlägg på "banana island" som ja hade mellan 14-15 år..
vilken syn på livet man hade ;P

Ännu tidigare hjälpte syster Heidi mig med en hemsida
http://hem.passagen.se/hannap88/

Hahah xD

sen hade jag småbloggar lite varstans..
men slog mig till ro på blogg.se för de hade de jag krävde
- att skapa mitt place, mitt skrivande och min design (med hjälp av Tess!)
Innan blogg.se hade jag 
http://www.modvan514.blogspot.com

där hittar ni gamla inlägg, från 2007 mest.
gick igenom den och fan denna text jag skrev i december 07





Where do you go when you lonely?

Hm, Ni vet jag älskar One tre hill.. Har en del låtar med "Haley James Scott" , en heter "when the stars go blue" med "Chris keller" - Tyler Hilton, och endast den meningen gillar jag i låten, för jag har mina små egna ställen jag går till när jag är lycklig och bara vill sjunga ut eller när jag är ledsen och bara vill gråta ut och skrika, där jag även kan kalla folk med deras rätta och förtjänade smeknamn... I Lilla Edet finns det en supergammal sluss, där under finns en väg ut där man kan gå under själva bron ut till en brygga där båtar lägger till ibland, och fortsätter man kommer man ut på en "galler trappa" så de gäller att vara modig när man går där för den är inte den stabilaste och under går älven, som är så ström att om man ramlar i så är det goodbye.
Men när man når slutet kommer man till en ö, som är pytteliten och med en bänk på.. det är ett speciellt ställe som jag haft mycke nytta av när jag har mina humörsvängningar.

I skåne bråkade jag ofta med min styvmorsa och farbror och de ledde ofta till att jag stack hemifrån och stortjöt, då stack jag ner till en bäck som var som ett litet vattenfall och bredvid ligger en sten som jag ofta varit vid, mitt ute i skogen.. så de gäller att våga sig ut oxå .. där vet ja att jag var när jag och viktor blev tillsammans och var överlycklig (= , men även när cissi försvann brukade jag gå dit och tänka,gråta och fråga varför.

I våras när min släkting som var lika gammal som mig bestämde sig för att lämna vår värld blev jag chockad och totalt slutkörd i psyket för man förstår bara inte varför, och att han hade hela livet framför sig m.m då har jag ett ställe jag brukar gå till som även är ett underbart badställe på sommaren, en udde med massa stenar man kan hoppa ut på och längst ut är en stor sten där jag vart mycket, man ser hela östersjön och just den dagen var det smådimmigt, iskyla i vattnet och jag satt och bara kollade ut i intet i säkert 3 timmar,

för det är mitt sätt att försöka kunna hantera min ilska, sorg och glädje.
Många som känner mig sen jag var liten vet mycket väl att jag var ett barn med ett jävla humör som rymde dagligen, kanske bara runt hörnet men ja tassade tillbaka några minuter senare så de va inte så lönt att rymma längre, men iallafall när jag flyttade till skåne ville ja inte ha såna raseriutbrott som jag haft, jag hade två när ja precis flyttade dit då slog jag sönder bla min sterio spegel m.m men jag drog mig undan så gott jag kunde.

Nu vet ni vad jag tänker på när jag hör den låten ;P






Den texten fick jag ut rätt mycket av mina känslor i, det är sånt jag tycker om.
Nu ska vi fixaådona , hörs later!

                    Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback