Sköna gröna Tisdag :)

Hey alla vänner!
Solen skiner som aldrig förr.. detta behövde vi, eller vad säger ni?
Jo.. visst är det nog sant att efter regn kommer sol..
för det var ungefär sådär min gårdag såg ut.. hann knappt komma
innanför dörren innan första blixten slog och hela huset skakade.
Och det var bara början.
Sprang upp till lägenheten (bor på vindsvåningen)
och hämta Primus, vi smög under husets kant för att inte bli träffade
av blixten och sen ner i tvättstugan.
Där satt jag mitt på golvet, i kylan och ovädret
med primus liggande i famnen, i en timme.

Ja .. som ni förstår är jag livrädd för åska.

Men jag behövde "do the ladies room" if you know what i mean ;P
, gick upp till grannen som bor längst ner, ett par i 80-års åldern
och de hade helt nedsläckt och låg tydligen och vilade,
Där dukade de upp med bullar,chokladbollar & rulltårta
och vi drack té :) Satt och pratade ut åskan ett bra tag
och de hälsade att nästa gång jag blev rädd så var det bara
att komma ner igen =) Trevliga grannar! Det är så det ska va ;)

Hem och så kom äntligen Magnus hem!
Blev att slappa hela kvällen, var dötrött då jag sov dåligt natten till måndagen.
och det visade sig imorse - då jag vaknade 11.10... och jag börjar jobbet 11.30
så de var bara upp å slänga sig på cykleln inprincip.
Men jag kom fram 11.28 ! Deni ;P

Sen har timmarna bara flygit iväg, jag hann ärligt inte kolla på klockan
förrän Klaid sa att jag slutat.
Haft mängder med matgäster, så nu har jag ont i ryggen.

Ska gå på stan och ta mig en titt, beställa tid hos frissan och ja, sen gå hem.
Hade wierdest dröm inatt, att jag blev bästis med BLONDINBELLA!
ha! Hennes blogg har somsagt aldrig fallit mig i smaken,
mabeey för överskattat storstadsvimmel - liv, för att jag ska vara intresserad,
fast vänder man på de har hon nog rätt mycket som jag aldrig skulle tackat nej till.
(får väl även lämna lite sympati för henne , nu när hon har det svårt....)

Well, här har vi en liten dikt som skrevs igår natt.

Sakta rinner tårarna, känner magens pirrer,
Jag såg dig igår efter alla år, efter denna undran
Du kom fram till mig, ditt leende var sig likt
Du pratate med mig som du gjorde då
Plötsligt kändes allt obehagligt
minnerna flög runt i mitt huvud;
Det där leendet är falskt, och du
pratar med mig för du har inget bättre för dig.
för dig är jag fortfarande ingenting.
Det är därför jag gråter,
För du ser inte att framför dig står en männska
som skulle gjort allt för din kärlek,
du bara slängde den iväg.
Nu minns jag den smärta du skapade inom mig
och de nätter jag legat vaken för din skull.
Nej, idag är du ingenting för mig
bara en trasig person som aldrig mognar.

Hanna Ellenor Johansson 21 juli 2008



vet ni att de killar som vart kära i mig fallit för mitt leende,
vad tycker du ? ;P haha

(Jag för ett år sedan ungefär)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback