Måndags promise - No more!

Du känner säker igen det, "På måndag kör jag igång med alla nyttiga grejor! "
SÅ sa jag idag, när jag och M pratade om "Atkinsons diet" ..
Men då sa hon "Nää, du och jag kör igång i morgon, där med basta!"
Kom precis hem, länsade kyl frys och skafferi ppå socker, pasta, frysta halvfabrikat, m.m
för jaa, jag vet att ja inte höll dedär med ciggaretterna, men detta är viktigare tycker jag.
Hälsan är ingen fara med ciggaretterna, tillskillnad ifrån maten.

Var på ungdomsmottagningen idag nämligen, plockade ut min P-stav, fyfan va jag hatar sprutor!
Ja,så kom vi in på min vikt, och hon tog mitt BMI och det visa sig att jag låg på 30 % övervikt,
OCH över 30 är fettma som kan skada min kropp, snacka om att vara peppad nu!
Iom att jag börjar imorgon så kommer jag att ha gått ner ca 7 kg till min 20 års dag den 21 mars =)

Vi ska lägga upp menyer, och sånt imorgon, soft chef jag har va!
Kom tillochmed med ett förslag till henne - Vi gör en bakelse som är till för "atkins" Yeah hon va på!

Vad är då denna metoden?
Jo, först åker ju vi att simma varje tisdag efter jobbet,
Sen är ja och Madde ute och går ibland, vilket ska ändras till oftare!
och matvanorna då..
Tex ska jag i morgon göra en omelätt m. keso,tomat och skinka till frukost,
M skulle fixa någon go lunch när jag kommer till jobbet,
Sen har jag tinat upp en kotlett till middag (sluta 16  i morgon =) )
och så får det blir någon go middag.
Och det bästa - detta är ingen diet man går och är hungrig på, jag käkar hur mkt som jag vill
sålänge det är den mat med mkt protein och sånt, typ kyckling, tonfisk, sallader, nötter ja allt mums!

Ja, kom på att de är ju perfekt att skriva ner vad jag äter här varje dag, dels för om någon är intresserad av vad jag  håller på med, men även att jag själv kan gå tillbaka och titta ;)

Nä,nog pratat om mat nu.. usch åt min sista chokladboll innan.. det är något ja verkligen kommer sakna!
tihihi..

Annars har inget speciellt hänt, dagarna springer på.. snart är man väl gammal och sitter i rullstol
eller nåt... (=

eftersom jag inte hinner sitta så mycket vid datorn, kommer jag fortsätta blogga från mobilen när tillfälle finns!
Bara på kvällen kommer ja blogga från datorn =)

Faaan va gött, i morgon går jag till 16 som jag sa, sen är det helg!
Inte en jävla aning om vad ja ska göra mer än en sak - SOVA!
Det ska ja göra nu med =)
Ha de fint! Puss


Du som inte förstår,
Förstår hur mycket du kränkt?
Du som inte förstår,
Förstår hur mycket jag kämpar?
Du som inte förstår,
Förstår du att jag inte vill leva såhär?
Du som inte förstår,
Kanske vill byta plats med mig?
Då kan jag vara den som dig inte förstår.

Insändare till filipstadstidning november 2007

Kommentarer
Postat av: Lillasyrran xD

De e bra Hanna!! jag är till ditt fulla stöd !!

2008-01-31 @ 22:07:30
Postat av: Helena .K.(din pappas kusin)

Hej Hanna,såg på din systers blogg att du också hade en blogg,och att du skriver dikter.blev så nyfiken,måste bara titta in här.Lycka till med ditt nya sunda liv,tror på dej!En sak jag lärde mej när jag gick ner mina 30 kilo är att om man måste äta något som man kanske inte borde,så gör det med gott samvete istället för att känna att man syndar,då är det lättare att förtsätta dieten utan att man känner att man är dålig.Då faller man inte så ofta dit i godis fällorna.Sen är det viktigt att hitta en diet som passar en själv,vilket du verkar ha gjort.Oj va duktig jag låter!!!Kan säga att jag fick kämpa i två år med mina kilo,men nu har jag bara 6 kilo kvar så det går om man vill!Må så gott,kramar från Älvängen!

2008-02-01 @ 09:45:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback