Bakfull & pigg & Sår i nääsan =)

Hej alla roliga människor ute i denna stora världen, här sitter jag i denna lilla hålan och bloggar.
Nå, finaly har jag fått bredband =) Och hemtelefon, tog baaara en månad.
Tog en oerhört fin bild på himlen igår på jobbet, kommer lägga in både dikter och bilder här, men har inte hunnit installera telefonen i datorn.

Då var det lördag igen, vilket betyder Städ&Primus dusch dag suuuck.
men det innebär också ledighet, bakfylla, och tvmys!

Igår åkte jag och min granne (B) till Kristinehamn och eftersom vi inte kunnat fixa chafför för hemvägen tog vi in på hotell, mycket mysigt och trevligt ställe 1 minut från allting inne i stan (JC låg på våningen under etc.)
Kvällen började med stress, jag jobbade ju på caféet till 18, hem och duscha och sminka sig och skulle vara färdig och rastad med primus kl 19.00, men det gick bra! Och blev rätt sexig med min nya "dräkt" som ja kallar den hehe, köpte den på Gina typ innan Nyår och har haft mkt användning för den snygga saken =)
B bror körde oss till K-hamn, stack upp och installerade oss och tog några groggar för att lätta upp stämningen ;P

Stack till Bowlinghallen vid 21 och spela en runda, skulle iväg på toa/baren medans B spela på åt mig, jovars bara att det var 10 min kö såå ja missa skit mkt, vid detta laget hade B hunnit blir ASPACKAD!
Han kom skrikande och arg och fråga var fan vi var och var hans väska var, jag förklarade lugnt att den är där vi var och spelade precis, yeah, då hade ju killarna bredvid oss stuckit så vi hade två barnor och jag flummade runt och spelade på båda två samtidigt.. då tyckte B jag fick spel och blev skitförbannad på mig för ingenting =S

Jag blev så förbannad att jag stack till baren (B hittar inte där inne) och pratade med en vakt .. och så sprang vakten iväg helt plötsligt, jofan då hade B gått och ramlat i en trappa och hela näsan var uppslagen, låg blod överallt. han mindes inte vad han sagt till mig.

Vakterna kom och plåstrade om mig och ambulansen ringdes, bara det att B vägrade åka med.
Så, han frågade mig om jag var arg på honom - Ja vafan tror du? ..
Då bad han mig dra åt helvete. Och jag gjorde desamma.

Gick hem till Hotellet och la mig i sängen och surade.
Men efter många om och men ringde jag upp honom (jag har faktist samvete och han var ju dyngrak)
Fick prata med vakten som deligerade vägen för honom. Han kom till hotellet och grämde sig över att han inte mindes någonting, jag försökte sova men tappade humöret - Jag hade ju planerat att ha kul och festa och skratta med min vän, inte någon som knappt vet vad han heter. Så jag gick upp och gick bort till Biljaden där jag tog en drink och pommes. Träffade två tjejer J&T och vi bestämde oss för att dra till något ställe i Kristinehamn så ja hängde på, viisst då hade snuten tagit dom tidigare på kvällen (fråga mig inte varför?) så dom hade slängt någon tröja i en barnvagn (!!!!) och ville hämta tillbaka denna. Yeah det hela slutade med att vi inte hittade tröjan och jag gick upp på hotellet. Där hade dom en stoooor dusch (och jag är så lat att ja duschar sittande =) ) så inatt duschade jag liggandes, hm var nog lite full ändå ;P

Vaknade imorse av att Sängen som var helt vitbäddad var helt nerblodad. Då hade inte B näsa slutat rinna men wtf han ville ju inte iväg till akuten , då får en skylla sig.

vi packade och gick ner och åt frukost, suuuupergo frukost måste jag säga, många år sedan jag åt en så rejäl frukost. Musli - som ja valde alla innehåll själv, varm choklad, ägg, massa bröd att välja mellan, en hel bricka med pålägg allt du kan tänka dig, grönsaker m.m gud vad gott det var =) Speciellt en bakis morgon.

Gick ner i stan och kollade i affärer - Köpte en ny Hugo Boss parfym (i love!!!!) och en ansiktsmask, + att jag tog hål i näsan.

Shit, vad ska chefen säga på måndag? Jag jobbar ju inom restaurang.. hygienregler - får ha plåster på näsan.

Japp kom hem och installerade detta skitet (!) och nu sitter jag och har såååå jäääävla ont i min näsa. hehe men som ja sa till B innan - NU har vi båda SÅR i näsan ! =)

Nu ska jag göra köttsoppa ! Hörs kanske senare ?
Vilka läser egentligen min blogg?

Dagens dikt.

Så skimrande var aldrig havet
och stranden
aldrig så befriande,
fälten, ängarna och träden,
Aldrig så vackra och blommorna
aldrig så ljuvligt doftande
som när du gick vid min sida,
Mot solnedgången aftonen
den underbara,
Då dina lockar dolde
mig för världen medan du
dränkte alla mina sorger,
Älskling, din första kyss. 
      
                    Evert Taube

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback