Fy fan vad hemskt...

"Bilen sladdade i snömodden - och slungades in i lastbilen.

Mamma, pappa och barn dog direkt.

I Filipstad väntade en storebror på familjen som aldrig kom hem."

Detta stod i morgonens tidning, och på aftonbladets framsida,
Syrran kom in på caféet idag, och berättade detta,
Att hon kände någon som hjälpt till med boxeringen av den söndertrashade bilen,
killen har fått gå på kris möte inatt, för allt var "söndermosat",
fyfan, tycker så synd om denne 19årige kille som väntade på sin
familj som aldrig kommer hem.. herregud!

Behandla era nära och kära med kärlek och respekt, det säger jag bara!
Visa varje dag att ni älskar varandra!

Många olyckor har hänt senaste, eller inom två år..

När jag var liten åkte pappa hem i från jobbet (gbg)
och råkade köra in i en bergsvägg , bilen kvaddades totalt,
om jag inte minns fel, så flög de i motorn bak till bagagen,
sak samma, pappa tog sej ut och bilen efter hjälpte honom.

Förrförra hösten var jag och M ute och lekte lite på en grusväg,
sladdade och hade kul! Sen baaang så small vi i en stenbrevlåda,
hela bakdörren förstördes..och jag var skärrad!

Två veckor senare, pratade jag med M:s mamma i telefon,
Vi avskydde varandra totalt, och jag "övningskörde" med M samtidigt som
hon typ sa vad hon tyckte om mig.
Det var sent en mörk,dimmig och hal kväll, vi åkte på en landsväg.
Jag gasade på för jag blev irriterad, och POOOOFF var vi ute i luften..
Vi flög av vägen i en kurva, i halkan. Tur som det var var där en hage,
och vi landade fint men skakis, vi bytte plast ifall någon skulle se att jag körde,
och så kom där en man ut ur närmaste hus, M gasade på och vi drog därifrån..
Det roligaste med detta var egengligen att detta VAR M:S mammas bil hahaha
synd att skiten inte förstördes helt, ok utan oss i då ;P

Nu i höstas var jag och en annan M ute och åkte till kristinehamn,
Vi hade lånat hans mammas bil för hans egen var obisiktad,
På vägen satt jag och pratade på som vanligt,
hann bara skrika till sen hade vi kört på ett rådjur och M han svänga av
till andra filen, hade han inte gjort det hade jag antagligen fått rådjuret över mig.
Hela frontramen förstördes och vi såg rådjurets huvud flyga av.

Innan jul jobbade jag med en arbetskamrat en dag typ innan hon var med i en olycka,
jag vet inte detaljer men hon och hennes man dog i olyckan,

Jag har fått rejäl respekt för bilar och hastigheter,
på vardagarna åker jag hem med M och hennes familj,
minsta lilla ljud och rörelse gör mig nervig och orolig..

Nä, nog talat om detta, men tragist är det!

Idag har inte hänt mer än jobb, pratar nu med Jimmy
han kommer antagligen hit i morgon =)
Men bara kanske..

Ja, dagens menyer har sett ut såhär:

Frukost - ägg&tomat omelett,
Fika - Kolhydrats fri voffla med bär,
Lunch - Halv tallrik sallad, en kycklingfilé med smält ost, & lite tonfisk.
Kvällsmat/middag - Kotlett, dinkelpasta och blandsallad med rödvins vinegrett..
Fredasgmys - 10 fett&saltfria nötter.

Sådär! =)

En dagens:

Hur kan din blick alltid undgår mig?
Hur kan jag stå här, ropa på dig utan att du ser mig?
Hur kan jag vara så osynlig för dig?
Har du glömt förra sommaren?
Har du glömt vem du skrattade med?
Vem som gick vid din sida,
Har du glömt att du såg mig?
Jag är ingenting längre,
Nu när jag går förbi dig blir dina seende ögon blinda.
Hanna Ellenor Johansson 2004


Kommentarer
Postat av: Maja

Fan va skarry!!!

2008-02-01 @ 22:52:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback