Vad vore man utan musiken..

Jämt när jag gör något kan jag helt plötsligt börja nynna på massa konstigt,
så just nu sitter jag och kollar igenom gamla vaggvisor
och hittar en massa som jag känner igen - men inte kan längre,
de är synd och skam så nu ska ja sitta och lära mig dom igen
så jag kan dom utantill när jag nattar bebben :D
En jag stod och sjung på idag var "Vi äro musikanter allt i från skaraborg"
så hitta ja precis hela den texten :)

Sen sökte jag på vaggisar på youtube och fann en
som jag haft i bakhuvudet i evigheter - men inte texten..
hihi denna skivan fick jag någon gång i 10 års åldern
och denna låten gick på repreat :)



Ja man ska va gla...

Ja sen har bara intresset för musik bara vuxit ;P
Men en sak jag ibland frågar mig är "När tar musiken slut? För man måste ju någon
gång ha spelat upp alla toner och alla texter är skrivna,
" Men de är ju de som är så spännande
för det är så öppna luckor som aldrig tar slut, nyskapande :)
Hm, därav är mitt minne fullt på datorn.. haha




Nu ska det sovas, nattinatti
Vi cyklar runt i världen, vi spelar på gator och torg..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback