Rakt ut ur huvudet

Har läst vad ni kommenterat och jag håller med till visso,
de jag inte fick skrivit i tidigare inlägg som också är en stor del
av varför jag inte trivs/har fått några vänner
det är inte för att jag inte försökt, för det har jag verkligen!
Jag har pratat med många och försökt vara social m.m
och ibland slängt in meningen "Ja men bara så du vet... om de händer något kul så är jag gärna på"
Jag började på skolan och lärde känna folk.. men de blev inte mer än på skolan.
Jag började på caféet för att lära känna folk.. eller vara mer ute i stan och social..
Men folk i denna hålan har väldigt svårt att släppa in nytt folk, och
jag har hört så mååånga säga "Jag är nöjd med det jag har,"
Då får jag ungefär känslan som "Vadå, så vi kan inte vara polare eller?"
jag menar.. vänner kan man aldrig få för många av.
Men nu börjar jag skolan och kanske lär jag känna fler folk där och när vi flyttar,
och när barnet kommer kommer de ju mammagrupper.. småbarnsföräldrar har en tendens
att hålla ihop (speciellt på caféet! hihi) ...
Blir bara så less på att de har vart såhär sen jag flyttade hit,  november 2006...
Känns bra att ja öppnar dessa känsor och säger vad jag tycker om det
för ja brukar inte nämna hur jag känner mer än "Filipstad/Nykroppa suger, och jag trivs inte"...


Kommentarer
Postat av: Majaaa

PhotoFunia.com heter sidan :)

Love you, NattiNatti :)

2008-12-07 @ 22:23:35
URL: http://lifebymaja.blogg.se/
Postat av: Helena .K.

Trist när det är så,man försöker o försöker men inget händer.Hoppas att det löser sig när du blir mamma ledig,barn har en tendens att dra ihop folk.En lite fråga,Har Magnus jobb där ni bor nu eller vad var det som gjorde att ni inte flyttade till en större stad?Ursäkta,du kanske har skrivit om detta o jag har inte hängt mè.Kram,kram

2008-12-08 @ 09:55:32
Postat av: HannaEllenor svarar:

Helena; Nej, han blev av med jobbet förra veckan (hemtjänsten), tydligen tycker folk att han inte passar i vården fast själv vet han inte vad han gjort fel. Så nu står han och letar jobb, Vi skulle ju flytta till Karlstad och allt var typ planerat, vi fick napp på två lägenheter som båda helt plötsligt drog sig ur :S Sen pratade jag med skolan och där sa dom att jag inte fick ansöka till karlstad om jag inte bodde där, och sista ansökningsdagen var 15 november och ja pratade med dem ungefär en vecka innan dess.. men då hade jag redan sagt upp lägenheten för vi trodde vi hade någon av de två, Så vi fick bli kvar här för tillfället och då leta vi upp en tvåa eftersom vi ändå var trötta på denna lilla på 35kvm, Magnus ska söka överallt i sverige på bra betalda jobb så kanske vi flyttar ditåt men då ska man fixa boende och allt, usch allt är så himla krångligt, kram

2008-12-08 @ 15:57:45
URL: http://hannaellenor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback