Jag & kungligheter..

Så länge jag minns har jag vart faschinerad av Kronprinsessan Viktoria.
Jag hade ett stooort foto på kungafamiljen precis
ovanför huvudkudden (i himmelsängen) när jag var liten.
Och när vi åkte ut på semster å skulle till Soliden på Öland så minns jag
"Får vi se Viktoria snart, får vi? va....?"
Ja tror inte hon var där då :p
Jag tittade alltid med förtjusning på allt med hennes födelsedagar och sånt,
Man växte ifrån detdär .. trodde jag :P
Ja tittar fortfarande på sånt som handlar om kungafamiljen
och när jag var sisådär 14-15 så skulle Kronprinsessan till Lödöse-Museum
och då gav jag mig sjutton på att åka dit och hälsa :)
Men nåt kom ivägen..

När vi var i Stockholm för några månader sen
gick vi och tittade på vakten och slottet... då var jag i drömmarnas värld :p
Ja minns att jag stod där utanför dörren och tänkte "Tänk om Viktoria skulle öppna dörren
och gå en liten promenad
".. men sen tänkte ja att hon tar nog en annan dörr såfall!



Mitt intresse ligger i grunden för historia,
historia för den tiden då prinsessbaler och sådant fanns,
då kvinnorna hade vackra klänningar.. och lönndörrar i slotten..
och hemliga älskare.. och allt som handlar om historia och romantik,
kanske de inte är så fantastiskt som i sagorna men man kan ju föreställa sig..
Med klänningar så hitta jag en sida (läser en blogg om som handlar om en som jobbar nära Viktoria typ "Den kungliga bloggen" ja minns inte..) där man kan se Silvias klänningar titta här
Cooolt :D

Förresten, gå in på denna sidan och klicka på "Alla AA-Look-A-Like"
Nr två känner jag igen väääldigt väl... :D


Sådär, nu ska jag städa upp här hemma, mår betydligt mycket bättre idag..
Så de blir arbete imorgon!
byebye

Kommentarer
Postat av: Maja

haha fan va ballt! :D

2008-12-03 @ 16:01:55
URL: http://lifebymaja.blogg.se/
Postat av: Maja

jag älskar den klänningen hon har nr 3!

2008-12-04 @ 21:31:36
URL: http://lifebymaja.blogg.se/
Postat av: Denise

haha brossan ju :P

2008-12-10 @ 17:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback