Idol - igenom åren - ur min synvinkel

Året var 2004 då Idol-paketet levererades till Sverige,
Jag har nu suttit och tittat på alla vinnarlåtar och kan verkligen
konstatera hur mycket det har utvecklats studiomässigt som modemässigt.
Just det året var det hård konkurens mellan Daniel & Darin
Jag minns att jag och Marielle satt som fastklistrade framför tvn och skrek "Daaarin" ..
När Daniel vann trodde vi inte våra öron eller ögon.
Vi var ju så sjukt förälskade i Darin.
Senare det året så åkte vi emot Lilla Edet till Jul
och vi hade typ lyssnat sönder Darins skiva så vi satt i bilen och
såg en stor plansh på honom och sa
"Nä, usch inte den låten en gång till" Ni vet Idol-hysterin går över till vardag.
Dagen efter på Julafton visar det sig att Christer & Stina köpt oss varsinna biljetter (VIP!) till Darins konsert..
det var bara att tacka och ta emot :) Men man var helt såld när man vart på den konserten, alla utvecklas!
Tyvärr hittade jag ingen låt när Daniel vinner, men här är en låt som man minns från då!

Året därpå (2005) såg jag inte idol så värst mycket,
Men jag minns att jag och Viktor var tillsammans och låg hemma
i hans föräldrars säng och tittade på Finalen på en mini tv,
Det var ju emellan Sebastian & Agnes självklart höll jag på Agnes och
Viktor på Sebastian.. Jag var en segertippare!
 

Idol 2006, Ett år då jag festade mycket för jag fyllt 18.
Jag såg ungefär vart annat avsnitt och därmed kan jag inte säga
så mycket om det, Förutom att ja tyckte det var coolt med Tre Kronor kändisarna..
I finalen stod det mellan Erik & Markus och den såg jag, och jag höll på... Markus!
(fast snygg-Erik var också bra, eftersom han kom ifrån mina trakter!)

Häromveckan tog han även
hem segern i ett annat underhållningsprogram

..

som jag inte alls har följt.


Året var 2007,Amanda Jenssen stiger in i studion and I was stuck! Gash vilken härlig person!
Men även Marie Picasso stiger in några avsnitt senare.. mellan dem är det en hård konkurrens i finalen
som för första gången sänds i Globen - Världens största Idol final!
Jag höll på Amanda in i sista minut, då låten avslutades skrek jag bara "NEEEEJ"
Häromdagen satt jag och tittade på finalen återigen och denna gången hade
jag accepterat Maries vinning, dock är hon ändå ingen favorit hos mig.
Men guud vad chockad hon blev när hon vann! Vilken glädje :)
Dock hitta ja inte " just that momet..." utan bara uppträdandet av "This moment"
 




2008, Säsång 5.. F E M. Kevin Borg står som vinnare.
 
Oavsett vem som hade vunnit så hade den varit en värdig vinnare,
båda två har kämpat och förtjänat vinnarplatsen. Men det fanns bara en, 
och som Laila sa "Kevin har skött sig felfritt, han har inte hängt lös en enda gång"
Ikväll avslöjades också att det blir en sjätte säsång,


Problematiskt....
Jag har ju bestämt att min lillasyster ska vara
med denna gången året då man fyller 16 år.. hm,
ja ska allt fixa de ändå lilla syser yster serrö ;)
Dock vet ja inte om ja följer med till uttagningen när jag har en sån Mage!
Antingen är jag känslig eller så är det gravidhormonerna som spökar
för oj vad jag har lipat framför datorn och tvn ikväll! 



Klicka på bilden för att höra vinnaren av                                          
Idol 2008 den 12 december här har ni KEVIN..

(bild-källa)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback