Alkoholens offer,

För varje dag som går ser jag och lär mig mer om spriten
Jag ser vad den gör med folk på avstånd
Och jag ser hur man behandlar människor som har missbruk
och det gör ont i hjärtat att denna konstiga dryck upptäcktes,
För det finns så många oskyldiga där ute som blir drabbade
och är du beroende av kaffe är det precis samma sak,
ett missbruk, ett beroende
Skillnaderna är ju gigantiska, men en missbrukare är även en människa
I början är det ens egens fel men alla människor hamnar i svackor
någon gång i livet, det är då är det svårt att välja rätt val..
De är då man ska ha sina nära till hands,
"Älska mig mest när jag förtjänar det minst"

Varför är alkohol så lockande?
Förutom att de är en partydryck så är det en ångestdämpare eller iallafall för stunden ..
men sen får man dubbel ångest och tar sig en återställare,
Nä ja vet inte riktigt vad jag vill få sagt men såg en sak idag som siktade rakt i hjärtat
Det finns så himla mycket mer i livet än att ligga på sofflocket och inte veta vad man heter,
man kan berusa sig på kärlek och glädje sådant som inte skadar på något sätt, bara värmer
Man hamnar i situationer där man inte kan göra mer än vad man gör, ändå står man hjälplös.
Ju mer jag ser av samhället och utvecklingen förstår jag att
jag aldrig någonsin skulle kunna göra så jag fastnar
av den enkla anledningen att det gör för ont.
Varje år faller fler och fler ungdomar in i alkohol missbruk,

Så alla unga som läser här, som inte tagit sin första fylla
tänk på konsekvenserna, tänk på era nära ni sviker om ni fastnar
Om du nu ska dricka, drick måttligt så du har läget under kontroll,
för de är inte coolt att vara packad, det är töntigt och skadligt!
Kroppen är inte färdigutvecklad förrän tonåren är över
(Även om man tror man är huuur vuxen som helst, been there, done that)
Var barn så länge du kan, för den tiden kommer inte tillbaka!

Ja .. det var några ord från mitt hjärta.
Dock vill ja lägga till att det alltid är olika i inviduella situationer
och att det faktist är en genetisk sjukdom!



A little to much?

Kommentarer
Postat av: Helena .K.

Kloka ord!Kram,kram

2008-12-10 @ 09:37:53
Postat av: mamma

Va bra du argumenterar! Jättebra! Inte alla som fattar detta. men de är ju faktiskt så att vi har en massa gener i oss som är lite uppblandat och då ramlar ju även den genen in ibland. Ibland mer och ibland mindre.. Tänk efter före kan man ju också säga. om man klarar de? Mamma

2008-12-10 @ 12:30:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback