Yesterday



Yesterday, all my troubles seemed so far away Now it looks as though they're here to stay Oh, I believe in yesterday Suddenly, I'm not half the man I used to be There's a shadow hanging over me Oh, yesterday came suddenly Why she had to go I don't know, she wouldn't say I said something wrong, now I long for yesterday Yesterday, love was such an easy game to play Now I need a place to hide away Oh, I believe in yesterday Why she had to go I don't know, she wouldn't say I said something wrong, now I long for yesterday Yesterday, love was such an easy game to play Now I need a place to hide away Oh, I believe in yesterday, mm
The Beatles - Yesterday

Första gången jag hörde denna låt var jag en ung dagdrömmande flicka
som inte visste så hemskt mycket om vår värld.
Men under ungdoms åren har mitt hjärta blivit krossat
och jag har bara velat ge upp allt.
Men någon sträckte ut en hand och jag fick en nystart
med mycket glädje och skratt.

Idag när jag hör denna låten får den mig att tänka på att jag vart i skiten,
och att jag aldrig vill tillbaka.
Jag är lycklig, jag är glad.
Vissa dagar har jag samma känsla inom mig som då, är det värt smärtan?
Då har jag min familj och dom som står mig nära som står ut med mig och mitt humör
som jag sa till Magnus häromdagen;
"När grät jag sist?"

Bara att jag kan fundera på när jag grät sist bevisar att jag är lycklig,
sen kom jag på att det var när min pappa blev dålig.
Uppskatta varje stund med era nära och kära,
och ta vara på er tonårstid, bråka er inte igenom den..
för det får konsekvenser som man långt senare ångrar,
(njut även av att gå i skolan för sen ska man jobba HELA livet ut.. typ)
Blod är tjockare än vatten!

Kommentarer
Postat av: elli

den låten är så fin!

2008-08-16 @ 00:32:05
URL: http://ellinorak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback