Stockholmsresan

Dag 1


Självklart tog jag ett foto direkt på denna byggnad,


Magnus lite smått förvirrad nere vid tunnelbanan,
då all stress tog kåål på oss redan första dagen..


Dag 2

Har precis gråtit till nye Arn,
och sitter nu på djurgårdsfärjan mot grönan med Magnus och hans två kusiner



Och kusinerna sitter bredvid honom där...


fasiken, grönan hade stängt.. så kusinerna stannade kvar på ön men jag och
Magnus var sugna på att upptäcka stockholm!



genom att ta en massa bilder..








nu närmar vi oss land..




en sån här stor båt åkte vi kryssningen på en dag senare..


sedan blev det promenix genom gamla stan och då hamnade vi utanför slottet..


tänk vilken utsickt kungen har ifrån sin ingångs-trappa!





och kungen bor granne med rikstadshuset..


och en massa annat..






Här går statsministern igenom dagligen..


och förbi här..


och in här ;P


väldigt fin utsikt har han nog ifrån kontoret..


så fortsatte vår resa emot Sergels torg..


som såg ut såhär en vanlig dag.. med poliser överallt








Där uppe längst upp från vänster andra fönstret sitter webkameran
som jag tipsade om så man såg sergels via datorn för nån vecka sen..


hehe


sergels fontän när vi promenerade emot


som Blondinbella skrev så fint om i sin blogg för en vecka sedan..
dock var det väldigt ofräscht enligt mig, och stressigt.. men sånt
tänker nog inte stockholmarna på..


Jag beställde en specialare - 3xespresso, lite steamad mjölk, choklad och grädde..
riktigt god.. fast fööör mycket gott och för lite kaffe.. typ ;P


Halva slank ner sen var jag mätt..


sen hittade vi knappt tillbaka, men tillslut så..
kanske blev lite förvirrade av



tomtarna som sprang omkring och samlade in pengar till röda korset..


nu var vi riktigt trötta efter allt som hänt denna dag


såhär ser t-banan ut när det inte trängs en massa folk vid dörrarna..


en trött en..


vi stannade till vid min släktings grav som var oerhört fin,
där stannade jag själv en stund.



ah, missade bussen hem gjorde vi så vi fick krångla med byten ..
tillslut kom vi fram till norra sköndal..
som vi aldrig gått igenom någon gång...
vi gick rakt igenom skogen..


men kom lyckligtvis rakt ut till området vi bodde på efter :)
sen stöp vi i säng!


Dag 3


Ingrids katt och Marsvin var riktigt skojjiga ;P


Dagen efter skulle vi med färjan men bestämde oss för att hänga på Östermalm
vilket snobbigt ställe får jag be att tala om..
där träffade jag somsagt på Linda Rosing, Blondin-Bella, Mischa ifrån Nya Tider och Anki ifrån
Ordjakten..

Vi fikade på Espresso House på stureplan som jag blivit tipsad om av
Amir,


Här har vi Stureplan (på andra sidan gatan träffade jag på Bella)


står precis med ryggen emot SPY BAR.. på stureplan,
nä där trivdes jag inte.


Så vi tog t-banan mot centralen..




tut-tut.. hihi


På centralen!


Ett hål i taket inne i stora central byggnaden..


Och en massa fölk..


där under Mc donalds skylten spelades "Förkväll" in..


Sen bloggade jag till er längst upp på ett mysigt ställe på centralen..


och träffade på något utöver det vanliga.. påminde om Beatbox..

Sen for vi till Slussen och på färjan där Magnus bjöd mig på LYXRESTAURANG,
(vilket var planerat...)

Sen gick vi och tog en drink i baren och sen var vi faktist så trötta att vi somnade vid 12-01 någon gång..
hehe de är ju då man ska supa säger många, men äh de lockade iallafall inte oss..


Sen vaknade vi upp till en ordentlig frukost.. klockan 6 typ.



titta vilka mini-sötisar..


God morgon älskling!


och god morgon mig..


Så vart man i ÅBO men gick kanske hundra meter, sen vände vi och
gick tillbaka till båten.. dock hade dom stängt så vi fick sitta å vänta en timme på terminalen..
uuuuh då man kunde legat nerbäddad i hytten istället..


När vi kom in på båten gick vi och köpte lite smått& gott i taxfree så nu är förråden fulla..
och sen gick vi å fikade och bastade och badade bubbelpool och bara njöt..

Bästa sättet att torka håret sen var att gå längst upp på däck

och ta en massa bilder...







sen bar det av ner i hytten då båda var riktigt trötta..


o så..väntan på att glida in i hamn..

Sen kom vi hem och somnade typ.
Sen dagen efter lunchade vi med mina släktingar,
sen vart de hem och hyra två filmer "Alvin och gänget" och "Iskariot"
mm ja diggar verkligen Gustav Skarsgård.
En riktigt slappedag.

Nästa morgon vart de upp och iväg till tåget hemåt

Då var jag riktigt trött så jag svepte en go latte..


Och avslutar med en bild på min kärlek <3


Kommentarer
Postat av: Maja

Åh så mysit ni måste ha haft det! :D

2008-08-31 @ 21:30:54
URL: http://lifebymaja.blogg.se/
Postat av: Maja

Tack för det fiina kommentaren syster!<3

Jag ser upp till dej(L)

2008-08-31 @ 22:25:57
URL: http://lifebymaja.blogg.se/
Postat av: mamma

Jisses va du har fotat. men nu har jag kollat allt. va kul och va duktig fotograf du är. Men nu har ni fått känna av stressen. Hoppas ni aldrig flyttar dit. Då är det bättre neråt.. Kram Mamma

2008-09-01 @ 22:59:30
URL: http://lifebymaja.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fan kan inte fatta att din kusin e borta, men nu när man såg gravstenen så blev det så verkligt.. shit asså... Fan du får höra av dig.. men kan bara nås på min mobil. massa kramar emelie o tindra

2008-09-04 @ 12:56:04
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback