Kristina från duvemåla!

Imorse när jag vaknade hade jag en låt på huvudet
nämligen Kristina från duvemåla - Min astrakan..
Jag och mina systrar har alltid vart stora fan av den musikalen,
och vi kan dom flesta texterna utantill..
och lillsyrran är helt gaaan i Anders Ekborg :)
Själv diggar jag mest Helen Sjöholm..
och då kom vi in på Allsång igår, alltid lika trevligt när BAO uppträder tycker jag :)
Tänk vad Benny Andersson har vart med och skapat igenom åren.. storslagna saker..
ABBA, Kristina från duvemåla, Chess, BAO och sen såklart en stor del i Mamma Mia filmen,
ja de e fler saker men dessa är såklart de mest kända..
ojdå, nu är klockan mkt, skulle bara in och skriva godmorgon och sen
lägga in massa låtar!

Nu är det dax för frukost!

Emelie; Nja, kanske lite överdrivet med svimmningen men alltså han bostar och sköljer OFTA ändå är det som det är.. men därför testar vi vitaminer.. för de vet han att han har brist på :P

Hörs ikväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback