Kaffe!

Ni som följt min blogg och alla andra som känner mig
vet att jag har några enstaka intressen,
Det största är självklart mina dikter, dom ger mig ro.
Sen har jag hela mitt liv älskat att baka, laga mat visst, men
baket är det jag brunnit för mest.
Matlagningen är ju mest för att laga till någon annan,
att testa sig fram med nya grejor.
och det är just där vi kommer in på Kaffe,
eller Espresso som jag säger, kaffe tycker jag låter konstigt
när det är Espresson som man jobbar med mest,
Jag jobbar som ni vet på café, och jag Älskar mitt jobb!
Ett jobb är ett jobb så är det ju
men sen att jag ser fram emot att gå till jobbet
det har jag inpricip inte gjort förr,

Jag lärde mig grunderna när jag jobbade på Robert´s Coffee på väla utanför Helsingborg..
där jag jobbade två sommrar och massa extra på lov och helger,
Och där växte även intresset fram,
Nu testar jag mig fram dagligen, för Margit hade inte så stort sortiment på smaker (jo några hade hon ju självklart ;P)
så förra veckan köpte vi in Chai smak och Persikasmak..
På så sätt la jag till på kaffe menyn; Chai latte :)
och på dryckes menyn; Smoothie med hallon och persikosmak
Och Milkshake med antingen choklad och vanilj =)
Ja värsta reklamen här...
nä men alltså, nu i höst så ska jag gå en baristakurs :D
Och jag ser verkligen fram emot detta ! Jobba med det man tycker om lixom..



Ja, en bra hemsida för er som vill exprimentera hittar ni här
(denna härliga sida hittade jag hos denna goa killen.)

Mina favoritcafeér utanför Värmland,
är ett i Trollhättan på Espresso House jag bara älskar deras latte! för att inte tala om gosakerna..hihi
sen har jag en favorit i Uddevalla, men det minns jag inte vad de hette men det var uber mysigt.. typ vid något torg.
och mitt absoluta favoritcafé i Göteborg ligger på en bakgata vid Domkyrkan,
vet tyvärr inte namnet men det är supermysigt och jag har alltid passat på att ta en fika där när
typ sedan jag var 10 år, sökte på internet och fann detta namnet, det kan var det
men är inte säker Coffeeshop Di Piazza Faraya (det fanns ingen bild och de ligger mängder med caféer runt där)
och dom har suuuupergoa CHOKLADBOLLAR hahaha



Nu har ni fått höra om ett av mina intressen,
Vad dricker du helst för kaffe?





Kommentarer
Postat av: Maja

Jag dricker helst inget kaffe alls! haha oboy funkar för mig :)

2008-08-18 @ 19:32:39
URL: http://lifebymaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback