Home sweet home ?

Ja ni, hej på er!
Boendefrågor har det handlat om denna helgen
men även om svamp plockning, softa & läsa och bara vara.
Det är nog mitt största intresse, faktist.
Att bara vara, att bara läsa en bra bok
och att syssla med mina dikter och tankar,
ni förstår.. jag kom på detta i helgen
att jag får alltid sånt jääädrans dåligt samvete när
jag ligger nere i källaren flera timmar och läser och bara drömmer mig bort.
mitt i sommardagarnas varmaste soligaste dagar,
Men när jag tänker efter varför jag får detta, jo
Magnus springer och småpillar med allt möjligt ute och inne
medans jag bara ligger där med min bok och latar mig,
det var så jag såg det innan.

Nu ser jag det ur en annan vinkel
Magnus kan inte förstå hur jag bara orkar ligga och läsa
och inte göra nåt mer.
Jag kan inte förstå hur han orkar sysselsätta sig med massa
saker när man är ledig, för det är så dom flesta resonerar när man är
ledig, hitta på saker.. få de man inte hinner göra gjort nu då.
Men om detta är något jag inte hinner med är det väl samma sak?
Det är det jag älskar att göra, att bara vara.
(och när jag bodde själv reflekterade jag knappt över detta
för då var det ju bara jag och primus, men efter några dagar
så blir de lite låångtråkigt ;P )


Nä nu känner jag veerkligen för semester,
jag har en vecka att ta ut om jag vill, när jag vill.
och jag var ju ledig denna helgen men de är knappast semester.
då kan man lata sig , vila sig och sen hitta på saker.. :D

Får la se, Magnus kanske får mer jobb.. han får veta snart :)

Nåt mer då? Vad innebär rubriken?
Jo, dels är vi hemma i filipstad igen.. men de kanske inte förblir vårt hemman så länge till.
Jag ska förklara allt.

Magnus mamma äger en radhuslägenhet på 5 sovrum , ett underbart kök
två uteplatser varav ett av dem på altanen, en stooor gård,
två carport och ett garage,
och detta håller hon på att fixa iordning (hon har hyrt ut de några år, innan dess bodde hon där)
Magnus syster Matilda och hennes kille har tittat på det , Matilda är väldigt
och hon ska tjata lite på hennes kille,
Men nu har jag sett denna detta underbara läge,
och om dom inte vill ha den får vi den :)
den ligger på 1500 mer än den vi har idag på 35kvm,
Det enda negativa är att den ligger i Nykroppa, stället jag precis lämnat
och lovat mig själv att aldrig flytta tillbaka.
Men nu.. jag är såld!
Magnus har ju en moppe som ja kan använda till jobbet på sommaren
och buss på vintern ;p detta kan gå..
ja, vi får se hur det blir med detta..

Nog om detta.
nu ska ja lägga in massa bilder som ja tagit under filibjurveckan och i helgen...
Vi börjar med Filibjur.



Denna kvällen var det vis-kväll i Ferlins Anda
vi satt vid vattnet och hängde med i
visorna till sommarkvällens ljumma vindar.. :)




Magnus med sitt glade humör!


Jag älskar vatten,


Matte... nu dyker jag, så du vet! eller nej.. de är för högt!


Jag lekte fotograf !


Primus hängde med i svängarna!


Jag klamrar mig fast, så hårt jag kan.... om nätterna alltså!


Min fina scharf jag fick av mattes mamma, väldans fin - om den suttit där den skulle :)


Min syster Heidi har skaffat sig en liten kissmiss - Tayson
här 8 weeks :)


Han var vääldigt nyfiken på Linus, detta var första kvällen i nya hemmet!


Filibjurkväll då vi träffade på...


Anders Lundin & Hans fru som är de nya ambassadörerna för filipstad!




Nu till helgens bilder:





Jag fotade allt möjligt, här studerar Magnus massageboken
(min älskling är en höjdare på att massera, alla flickors dröm!)
ooops, Primus råkade visst lägga av en rejäl en..


Ut på svamp-plockning, vi fick en halv ica-kasse =)


Många träd i skogen har tydligen fått "träsjukan" och dör ut...


Färgerna på denna fallna granen var coola i verkligheten, kameran förstör allt...


Primus var helt slut efter skogsvisiten.. haha han sprang omkring som en galen tupp!



Nere vid udden 100 meter från lägenheten, där vi badade idag innan vi grillade
och sen bar det hem.
.


Imorse.. en nyvaken men lycklig Hanna :)

Kom hit älskling så ska du få för du fotar mig... hihi



Jag läste ca 250 sidor ur en skiiit bra bok
"Rasande Rose"
Man är fast på första sidan!



Vattnet i Nykroppa smakar skit jämfört med Filipstad,
så denna dryck blev jag beroende av i helgen...



Åsk-molnen till höger,
Helgen vackraste bild :D

Nu ska jag sova, Jobb i morgon..
sov sött =)
Och kommentera gärna !!

Kommentarer
Postat av: Maja

Johh fast boken är lite bättre.. fast det är ju alltid så.. ja visst :) ring då då e jag hemma ;)

2008-08-04 @ 10:21:21
URL: http://lifebymaja.blogg.se/
Postat av: Maja

Det är upptaget hos dej.. :/

2008-08-04 @ 19:31:10
URL: http://lifebymaja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback