Dessa beroende

Ja ni.. Har ni något beroende?

Jag har (dom riktigt stora menar jag nu!) ;
  • Cigaretter
  • Socker
  • Blogg-läsande
  • Tidningar

Jag läser dagligen FT, DN och VF
och månadsvis VR, FRIDA, SOLO, COSMOPOLITAN,
och någon skvallerblaska kan väl hänga med då och då.
Socker är inte så svårt att få tag på när man jobbar på café,
fast det är nog inte den stora boven - Jag har ketchup till allt.
För jag har minskat sötsakerna på jobbet senaste månaden
och äter mer frukt , och mat såklart.
Vad jag även har minskat är Blogg-läsandet,
även om jag läser 30 bloggar om dagen.. ehm.. ja faktist,
har alla inlagda på bokmärken och gick precis igenom dom jag verkligen läser
och sen har jag ju massvis som jag läser någon gång ibland förutom dessa 30
bara för det är kass uppdatering.
Men läsandet har faktist minskat, ändå hänger jag med i "fantasivärlden",
förr hade jag internet på mobilen (jag har ju inte ens mobil längre)
och när det blev en lugn stund över klickades blogg efter blogg upp och lästes,
nu läser jag dom mest uppdaterade på morgonen och alla på kvällen.
De är la bra :)


Ja.. ehm.. så var det cigaretter.
Jag har dragit ner rejält på det med faktist,
när jag bodde i Edet rökte jag näst intill två paket John silver om dagen.
Numera röker jag kanske högst 5 om dagen..
och folk tjatar - Sluta när du ändå röker så lite,
ja.. men det är njutingen jag ser, alltså jag ser det som en belöning..
Jag slutade röka i skåne ett halvår och då när jag slutade typ om ja istället körde ett
träningspass och så sa jag till mig själv - efteråt får du en cigg..
ja, och så är jag än idag.. en halv påväg till jobbet,
en som avslappning när ja kommit hem,
och ja.. resten på kvällen.

Men idag när jag cyklade till jobbet och skulle ta min morgoncigg
så tänkte jag "Nä fan.. bara för det är en vana, ja klarar mig"
ja, sen gick jag och gnagde på röksuget hela dagen på jobbet,
men det var det värt för sjuttsingen vad man blir piggare =)
Så jag ska trappa ner ännu mer, dock går de inte att bara lägga av
för mig.. jag trappar ner.

Nu har jag berättat om mina beroenden.. ja de finns ett till men det är privat HAHA
Berätta om era :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback