ensamma fredag...

När jag stängningsstädade caféet idag lyssnade jag på mix megapol (som vanligt!) med Pär&Susan, och dom fnittrade och allt möjligt lixom - det är ju fredag! Så ja tänkte yee va gött äntligen freedag
Japp, men de dröjde inte länge förrän jag gick hemåt och kände en jobbig känsla i magen,
var påväg hem till tystnade och ensamheten.. ännu en helg som jag spenderar själv.

Ja vet - ut och träffa folk då! 
grejen är den att jag har en polare som jag festat me å sånt i filipstad, men han har barnen varannan helg och ja vill ju ut och hitta på något kul.. men förutom honom känner ja ingen här, och det gjorde ja inte i nyrkoppa heller förutom larssons och grannarna.. det är alltid sånahär dagar jag saknar skååne så jädrans mycket, de hände lixom alltid saker på helgerna, en tv kväll me en vän är så betydelsefull.

Och hade ja bott nära mamma&pappa hade ja ju säkerligen vart hos dom om inget annat hänt,
ofta känner jag att ja bara vill släppa allt och skaffa en lägenhet skåne..
men då krävs det en hel del, fixa en lägenhet, fast inkomst.
det är det som få mig att orka här uppe, att veta att fortsätter jag jobba och få en budget att röra mig med står dörrarna mer öppna än att gå och slita för att få allt att gå ihop varje månad, man måste ha tålamod.
Därför blev jag ju vääldigt glad över skattepengarna jag får tillbaka , en del hål att stoppa i
dels ska primus till tandläkarn, sen ska måste ja spara till körkortet och blir de något över blir de sparpengar till nöje/akut grejor!

Har precis tittat klart på en skit bra film med Julia Roberts i huvudrollen, på ettan "erin" nåting..
som tur är så är ja jätte trött och då blir jag inte mer deppig över att det är fredagskväll och jag sitter själv.
imorgon ska ja vila mig (min enda lediga dag) och tvätta, sen på söndag jobbar ja extra och sen är det vanlig vecka igen!

Nu kallar en viss hund på mig =) Dags för kvällsrundan.
Sov sött, jag ska äta mitt helgsgodis - FRIDA-tidningen !
                   Puss&Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback